Brev:
Snart på arbejde igen...hvad gør jeg med amningen?
2. august 2007
Alder:
7 mdr.
Snart på arbejde igen...hvad gør jeg med amningen?
Hej
Har en søn på 7 mdr. som aldrig har fået flaske eller mme. Han er blevet ammet fuldt ud til han var 5 mdr., hvor vi startede på grød og mos. Han får nu 3 måltider om dagen og et lille mellemmåltid, men synes stadig han drikker meget ved brystet....hvordan skal jeg vænne ham af med det, så han bliver klar til at komme i vuggestue om 2 mdr., når jeg skal på arbejde igen??
Vores dag ser sådan ud nu:
6.30 Amning
8.00 Havregrød m. frugt + vand af kop
9.30 Ud og sove
11.30 Øllebrød eller andet grød m. frugt + vand af kop, herefter amning
13.30 Ud og sove. Evt. lille ammetår
15.30 A38 m. frugtmos, herefter amning
18.30 Kartoffelmos m. kød + vand af kop
20.00 Amning og puttes
24.00 Amning
ca. 04.00 Amning
Når jeg starter på arbejde igen, kan jeg stadig amme morgen og aften, og for det meste også om eftermiddagen.
Han drikker ikke særlig meget vand til måltiderne, så tror ikke at han får slukket sin tørst. Har tænkt på at prøve at give ham en kop med tud. Måske kan han drikke mere af den?
Min egen sundhedsplejerske siger at jeg bliver nødt til at lære ham at drikke mme enten af flaske eller kop, da han ellers ikke vil kunne klare sig. Kan det være rigtigt?? Har prøvet at give ham mme i hans kop, men han vil ikke have det, og med flasken går det slet ikke. Kan han ikke klare sig med vand eller evt. sødmælk (hvis han må få så store mængder) indtil jeg kommer og henter ham? Jeg vil egentlig helst være fri for at give ham mme, når nu det ellers ikke har været nødvendigt.
Har en idé om at mme, fordi det er kunstigt fremstillet, ikke er så godt som almindelig mælk...er det helt tosset??
Håber du kan hjælpe...er lidt i panik, selvom der er 2 mdr. til han skal passes.
Venlig hilsen Vix