Brev:
Meget hyppig natamning
1. august 2007
Alder:
5 mdr.
Meget hyppig natamning
Kære Helen!
Jeg er på desperationens rand og har i den grad brug for et godt råd. Min søn på 5 mdr. blev indtil for en måned siden ammet to gange om natten, men pludselig begyndte han at vågne flere gange om natten. Efter aftale med min sp begyndte vi på grød, men det har ikke været den store succes og vi holder en lille pause. Desuden gav det slet ingen effekt på den hypigge natamning. Jeg tror, at han endnu ikke var parat til skemad, så nu venter vi lidt inden vi prøver igen - er det i orden?
Jeg skrev til dig og du svarede, at vi kunne supplere med en flaske mme inden natten, men efter 14 dages kamp for at få ham til at drikke af flaske opgav vi dette. Derefter prøvede vi at lade far tage ham, hvis der var gået kortere end tre timer siden sidste amning, men det har ikke har nogen effekt og nu starter far snart på job igen og så er natteroderiet ikke så godt for hans vedkommende.
Konklusionen er altså, at Emil falder i søvn kl. ca. 21.30 og vågner så kl. 23, 01, 03, 05, 07 for at spise. Om dagen spiser han med ca. 3 timers interval og for det meste kun et bryst ad gangen, da han ikke vil have mere. Det virker som om han har vendt op og ned på nat og dag, hvad amning angår.
Jeg aner ikke mine levende råd! Jeg er fuldstændig slidt ned, og da han kun, sover korte lure om dagen får jeg ikke mulighed for at hvile mig, så jeg er lidt bange for, at jeg knækker..... Hvad skal jeg dog gøre???
Det skal siges, at han heller ikke gider sutten - overhovedet! Han er en glad stor dreng, der er på vej mod de 9 kilo. Jeg har masser af mælk på alle tidspunkter af døgnet.
Kan jeg gøre mere, eller skal jeg bare vente på, at det går over???
Mange hilsner fra
Jeanett