Gråd ved bryst 2

25. juni 2007

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Gråd ved bryst 2

Hej

Jeg skrev for et par uger siden, fordi min dreng græder meget ved brystet. Det viste sig, at han havde lidt ondt, når han har afføring (det har han når jeg ammer), men dette er dog i bedring.

Han brokker sig dog stadigvæk meget ved brystet. Det virker som om han bliver vred, når det er tomt? Er det almindeligt her ved 11 ugers alderen? Han bliver ammet omkring 10-15 minutter på det ene bryst, hvorefter han bliver skiftet, bøvset og leget med i en halv time. Derefter bliver han lagt det til det andet bryst, sutter i omkring 10 minutter, hvorefter han bliver gal igen. Vægten er fin, og han er stærk og livlig.

Det er især hårdt om eftermiddagen og aftenen, hvor brysterne virker absolut tomme og slatne. Der er han så oveni også træt, så der er meget gråd og traven op og ned af stuegulvet. Kan jeg gøre noget, hvile mere om eftermiddagen? Få ham til at sove flere lure?

Når han er vågen ...

Annonce

... bliver han ammet hver anden time, når han sover til middag hver 3.-4. om om natten hver 5. Han sover mellem 7 og 9 om aftenen, og bliver så ammet og skiftet en time igen mellem 11 og 2, hvorefter han vågner omkring 5. Ofte vækker jeg ham kl 11. for at amme, da brysterne der er sprængfyldte. Han sover så en halv time omkring kl. 8 og to en halv time omkring kl. 10.00. Om eftermiddagen er vi ude at gå i barnevogn, hvor han ikke sover særligt godt. Han vågner fx altid, hvis jeg går ind i en butik. Så det bliver omkring 1½ times ikke særligt sammenhængende søvn, hvor jeg ofte må drøne hjem med et grædende barn, som jeg så prøver at trøste med tomme bryster ....

Nu prøver jeg så at gå om formiddagen og hvile om eftermiddagen i stedet, men skal jeg også prøve at amme ham sjældnere? Jeg syntes det er svært, for jeg lægger ham jo til når han græder??? Forslag til anden rytme og/eller intervaller modtages gerne!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Modermælkserstatning

Modermælkserstatning gives til børn, der ikke ammes eller tilbydes udmalket modermælk - og modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Modermælkserstatning er sammensat, så det ligner modermælken mest muligt, og børn udvikler sig og trives rigtig godt på modermælkserstatning.

Modermælkserstatninger har et højere indhold af protein, mineraler og vitaminer, end man ser i modermælk. Det skyldes, at barnet ikke kan optage næringstofferne helt på samme måde. Modermælkserstatning...

Læs mere i Babylex

Sushi til børn

Børn må gerne få sushi - men der er nogle ting du skal overveje:

- Fisken der bruges skal have været frosset ned til - 20 grader i mindst 24 timer. Der kan forekomme parasitter i fisk og disse dræbes ved frysning.

- Sushien skal fremstilles under hygiejniske forhold. Den bør spises samme dag som den er lavet og køber du den færdigpakket skal du være opmærksom på korrekt opbevaringstemperatur og holdbarhedsdato.

- Børn under 3 år må højst spise 25...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit svar ang. vores datter. Jeg tror virkelig, at du ramte plet med dit svar!

Mor til sensitiv pige på 4 måneder