Brev:
Gråd ved bryst 2
25. juni 2007
Alder:
2 mdr.
Gråd ved bryst 2
Hej
Jeg skrev for et par uger siden, fordi min dreng græder meget ved brystet. Det viste sig, at han havde lidt ondt, når han har afføring (det har han når jeg ammer), men dette er dog i bedring.
Han brokker sig dog stadigvæk meget ved brystet. Det virker som om han bliver vred, når det er tomt? Er det almindeligt her ved 11 ugers alderen? Han bliver ammet omkring 10-15 minutter på det ene bryst, hvorefter han bliver skiftet, bøvset og leget med i en halv time. Derefter bliver han lagt det til det andet bryst, sutter i omkring 10 minutter, hvorefter han bliver gal igen. Vægten er fin, og han er stærk og livlig.
Det er især hårdt om eftermiddagen og aftenen, hvor brysterne virker absolut tomme og slatne. Der er han så oveni også træt, så der er meget gråd og traven op og ned af stuegulvet. Kan jeg gøre noget, hvile mere om eftermiddagen? Få ham til at sove flere lure?
Når han er vågen bliver han ammet hver anden time, når han sover til middag hver 3.-4. om om natten hver 5. Han sover mellem 7 og 9 om aftenen, og bliver så ammet og skiftet en time igen mellem 11 og 2, hvorefter han vågner omkring 5. Ofte vækker jeg ham kl 11. for at amme, da brysterne der er sprængfyldte. Han sover så en halv time omkring kl. 8 og to en halv time omkring kl. 10.00. Om eftermiddagen er vi ude at gå i barnevogn, hvor han ikke sover særligt godt. Han vågner fx altid, hvis jeg går ind i en butik. Så det bliver omkring 1½ times ikke særligt sammenhængende søvn, hvor jeg ofte må drøne hjem med et grædende barn, som jeg så prøver at trøste med tomme bryster ....
Nu prøver jeg så at gå om formiddagen og hvile om eftermiddagen i stedet, men skal jeg også prøve at amme ham sjældnere? Jeg syntes det er svært, for jeg lægger ham jo til når han græder??? Forslag til anden rytme og/eller intervaller modtages gerne!