Brev:
Vil ikke spise og sover ikke igennem
14. juni 2007
Alder:
6 mdr.
Vil ikke spise og sover ikke igennem
Hej
Min dreng på 6 måneder, har siden han blev født været meget stor (4510g og 56cm).
Jeg har ammet ham fuldt ud til han blev 5 måneder, og jeg nydt det til fulde, på trods af den manglende søvn om natten, MEN nu vil jeg gerne snart prøve at sove en hel nat igennem, eller i det mindste nøjes med at skulle op en enkelt gang.
Han vil ikke spise grød af nogen slags, ingen kartofler eller grøntsager, ingen vælling, ingen mos.
Jeg kæmper en hård kamp med at få bare et par teske-fulde mad i ham, og det tager som regel 20min. også må jeg overgive mig for babygråden og give ham noget bryst.
Vores rytme ser nogen lunde sådan ud:
Står op kl. 06:30
ammer kl. 06:30
spiser morgenmad kl. 08:00
ammer kl. 10:00
sover til middag kl. 11:30-14:00
ammer kl. 14:00
spiser aftensmad kl. 18:30
ammer kl. 19:00
bliver lagt i seng kl. 19:30
vågner kl. 21:30
ammer kl. 21:30 og bliver puttet igen
vågner kl. 24:00
ammer kl. 24:15 og bliver puttet igen
vågner kl. 02:30
ammer kl. 02:30 og bliver puttet igen
vågner kl. 05:00
ammer kl. 05:00 og bliver puttet igen
Som du kan se er det ikke meget sammenhængende søvn det bliver til i løbet af et døgn. Prøver jeg at give ham sutten om natten uden at tage ham op, skriger han indtil han får bryst.
Men hvad skal jeg gøre, når han ikke vil spise, hverken det ene eller det andet ud over brystmælk.
Og hvordan kommer jeg af med den rytme om natten.
Kærlig hilsen
Kristina