Ammestop - 15 mdr.

13. juni 2007

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Ammestop - 15 mdr.

Hej Helen

Min datter er nu blevet 15 måneder og alt går bare rigtig godt....undtagen ammestop!!!!

Jeg startede job da hun blev 12 måneder og har skiftende vagter og håbede lidt at ammestoppet ville komme af sig selv- måske lidt naivt:-) - Far kan lægge til at sove om aftenen og give sut om natten - men er jeg hjemme, giver hun IKKE op før end at hun bliver lagt til.

Jeg fornemmer absolut ikke at jeg har særligt meget mælk tilbage, så det må også være vanens magt og selvfølgelig trygheden. Men da det er lige før at hun går, føler jeg at det er ved at presse på med at få hende vænnet fra. Har været glad for at amme længe, men er bestemt ikke interesseret i at hun selv kommer hen og knapper op!!!! ...

Annonce

...

Vores rammer er ikke endnu at hun kan få sit eget værelse, og hun fornemmer når jeg er hjemme. Jeg kunne selvfølgelig godt campere i stuen, men umiddelbart har mit fravær(når jeg er på vagt) ikke løst noget.
Så her kommer mine spørgsmål- som nok ikke er så konkrete, men et bud ville også være fint :-)

Tager det uger med gråd og natteroderi før at hun acceptere at nu er det slut? Er ikke så glad for at bare holde mig væk omkring putning, føler mere for at tage kampen - men hvordan....

Har læst både "Sov igennem uden gråd og Godnat bogen, men den første ammer sit barn som er 2 og den anden er lige barsk nok- er ikke enig i % fysisk trøstning.

Håber du kan give mig et skub:o)
Mange hilsner
K.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Colostrum (råmælk)

Colostrum er navnet på den mælk der dannes i brystet umiddelbart efter fødslen. Dette kaldes også råmælk og alle kvinder vil danne råmælk, også selvom de føder for tidligt.

Råmælken er meget proteinrig og indeholder antistoffer som er med til at bekytte barnet mod sygdomme og beskytte imunforsvaret. Antistofferne beskytter mod sygdomme ved at beklæde tarmsystemet indvendigt, så bakterier mv. trænger ind i tarmen.

Colostrum er fed og gullig. Den kommer i små...

Læs mere i Babylex

Donorhjælp

Hvis man ikke kan blive gravid på almindeligvis, så kan man benytte sig af en donor. Og i Danmark er der to muligheder:

1. Donor med sæd:
Kvinder der ikke har nogen mandling partner eller hvor den mandlige partners sædkvalitet ikke kan anvendes til befrugtning, har mulighed for at blive gravide med en sæddoner.

Sæddonation kan både være anonym og åben. På lægeklinikker vil den normalt være anonym, hvor man kan få åbne donorer på jordemoderklinikker.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Fantastisk hjemmeside, fantastiske bøger og fantastiske meninger!

Kærlig hilsen
Mor til Elias, 7 måneder.