Brev:
Ammestop - 15 mdr.
13. juni 2007
Alder:
15 mdr.
Ammestop - 15 mdr.
Hej Helen
Min datter er nu blevet 15 måneder og alt går bare rigtig godt....undtagen ammestop!!!!
Jeg startede job da hun blev 12 måneder og har skiftende vagter og håbede lidt at ammestoppet ville komme af sig selv- måske lidt naivt:-) - Far kan lægge til at sove om aftenen og give sut om natten - men er jeg hjemme, giver hun IKKE op før end at hun bliver lagt til.
Jeg fornemmer absolut ikke at jeg har særligt meget mælk tilbage, så det må også være vanens magt og selvfølgelig trygheden. Men da det er lige før at hun går, føler jeg at det er ved at presse på med at få hende vænnet fra. Har været glad for at amme længe, men er bestemt ikke interesseret i at hun selv kommer hen og knapper op!!!! ...
...
Vores rammer er ikke endnu at hun kan få sit eget værelse, og hun fornemmer når jeg er hjemme. Jeg kunne selvfølgelig godt campere i stuen, men umiddelbart har mit fravær(når jeg er på vagt) ikke løst noget.
Så her kommer mine spørgsmål- som nok ikke er så konkrete, men et bud ville også være fint :-)
Tager det uger med gråd og natteroderi før at hun acceptere at nu er det slut? Er ikke så glad for at bare holde mig væk omkring putning, føler mere for at tage kampen - men hvordan....
Har læst både "Sov igennem uden gråd og Godnat bogen, men den første ammer sit barn som er 2 og den anden er lige barsk nok- er ikke enig i % fysisk trøstning.
Håber du kan give mig et skub:o)
Mange hilsner
K.