Græder ved brystet

9. juni 2007

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Græder ved brystet

Hej

Jeg er en ny bruger, der har et problem. Min dreng er 8 uger gammel og har de sidste 14 dage grædt ved brystet, hvilket er meget frustrerende. Indtil nu har han ikke grædt særligt meget, og jeg har altid godt kunne tolke hans gråd, men nu er jeg forvirret:

Indtil nu har jeg ammet ham ret ofte, da han kun vejede 2700 ved fødslen, dvs. hver eller hveranden time, når han er vågen. I løbet af dagen kan han godt tage to længere lure, hvor der så går omkring 3 timer imellem. Han vejer 4900 nu. Jeg lægger ham til hver gang han græder eller giver lyd, og har hidtil ammet ca. 2 gange 15-20 minutter på et bryst + en smule fra det andet.

Men nu er han så begyndt at græde ca. 5-7 minutter efter at jeg har lagt ham til. Mælken flyder fint, og han sutter og synker fint og dybt til at starte med, men begynder så at græde og blive vældig vred. Han banger med hovedet og sparker med benene. Jeg skifter så til det andet bryst, hvor samme mønster gentager sig. Han gør det aldrig om natten, eller når han er meget ...

Annonce

... søvnig.

Jeg har både prøvet at holde ham lidt ved, og fjerne ham, når han begynder at blive vred. Jeg syntes jeg har mest succes med det sidste, da det føles forkert at presse ham, og måske er han bare blevet så stor, at han spiser hurtigt? Det ligner dog mest, at han kun får det tyndere mælk, da det nærmest løber over og ud af hans mund. Måske bliver han sur, fordi det ikke flyder så let til sidst? Jeg syntes hans afføring er meget tynd uden klumper, men ellers tisser han en masse.

Jeg kunne virkelig godt bruge et råd om, hvor længe og hvor hyppigt jeg skal amme. For måske skal jeg bare begynde at trøste lidt i stedet, når jeg ved han lige er blevet ammet. Det er også meget svært for faren at finde ud af, hvornår han kan trøste, så det ender tit med, at jeg bare sidder det meste af dagen og prøver at amme et barn, der ikke vil ammes ... Jeg syntes lidt det er en ond cirkel. Trøstning betyder amning, hvilket betyder mere gråd osv, og både mig og mine bryster bliver lidt trætte :-)

Med venlig hilsen
Lisa

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Mødregruppe

De fleste kommuner tilbyder nybagte mødre at komme i en mødregruppe, som oftest vil bestå af 5-8 mødre, som har barn i nogenlunde samme alder.

Sundhedsplejersken spørger, om man er interesseret i at være med i en mødregruppe og sender så invitationer ud til første gang, man mødes. Nogle gange mødes man første gang privat hos en af mødrene, andre gange mødes man i et lokale, som sundhedsplejersken bruger til formålet.

Det kan være en stor glæde at mødes med andre...

Læs mere i Babylex

Fisk og børn

Det er vigtigt at børn tilbydes fisk. Gerne flere gange om ugen, det vil sige næsten hver dag til frokost og et par gange til aftensmad.

Det er vigtigt at børn tilbydes forskellige typer af fisk. De fede fisk er især laks, sild og makrel. De mere magre fisk er skrubbe, rødspætte, sej og torsk. Fisk er rige på næringsstoffer som D-vitamin, selen og omega-3-fedtsyrer, som er meget vigtige for udviklingen af barnets hjerne.

Er dit barn mellem 0-14 år, er det vigtigt,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tack før alla svar jag får från dig, tycker det är helt fantastiskt att du verkar komma ihåg vad man skriver i tidigare frågor =).

Tack før svar
Karolina, mor til tvillinger