Meget kort måltid ved bryst - mere MME?

7. juni 2007

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Meget kort måltid ved bryst - mere MME?

Hej Helen

Nu skriver jeg lige igen.

William er begyndt at få MME 2 x i døgnet, og det fungerer fint. Men når han blive ammet spiser han kun 3-4 min og så hiver han i brystet og bliver urolig (er det så fordi der ikke er mere mælk?), jeg ligger ham til i den anden side, og her sker det samme efter kort tid.

Når han får sutten efter at have spist sit meget korte måltid er der ingen problemer, så virker han ikke sulten, men på den anden side kan han jo ikke blive mæt på så kort tid.
Hvis han får en sutteflaske med MME lige efter han er blevet ammet, spiser han nemt 150 ml. Og så er det jo fordi han slet ikke ...

Annonce

... er mæt.

Jeg forstår bare ikke hvorfor han ikke bliver "sur" når han nu ikke bliver mæt ved brystet. For hvis han ikke får MME, så kan det godt gå 1½-2 timer uden at han får noget. Jeg er jo heller ikke interesseret i at overfodre ham.

Spm. 1: Skal jeg tilbyde MME hver gang efter han har fået bryst?

Spm. 2: Når jeg nu ikke ammer så meget, hvor tit er det så nødvendigt at brystet bliver tømt mht. brystbetændelse, hvis det ikke er spændt og "knudret", så er der vel ingen problemer, eller?

Spm. 3: Skal jeg give ham noget vand og drikke i løbet af dagen?

På forhånd tak.

Venlig hilsen Helle & William

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Portionsstørrelse børn

Det er meget forskelligt, hvor meget det enkelte barn spiser. Nogle børn spiser meget, og andre børn spiser mindre. Der er også forskel på børns appetit, som kan svinge alt efter tidspunktet på dagen.

Børn skal have lov til at regulere deres behov for mad. Det lille barn skal have lov til at die ved brystet, når det viser behov, og børn der får flaske, skal på samme måde have lov til at selvregulere. Barnet må ikke presses til at tømme hele flasken - og omvendt - hvis barnet...

Læs mere i Babylex

Jern - jerntilskud præmatur

Børn, der er født for tidligt, har behov for jerntilskud, da de har mindre depot af jern ved fødslen og større væksthastighed. Jern tilskuddet startes 6 uger efter fødslen:

Fødselsvægt < 1500 gram: Ca 8 mg jern dagligt i 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: ca 8 mg jern dagligt til 6 måneder

Børn, som får mere end halvdelen af deres ernæring som modermælkserstatning, skal have ½ dosis jern, dvs. ca. 4 mg hver dag eller 8 mg hver anden dag.

Det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dine fantastiske sider - det er dejligt at kunne skrive til dig, når man bor i Italien hvor der ikke findes sundhedsplejerske ;o)

Kærlig hilsner
Tanya fra Italien