Brev:
Meget kort måltid ved bryst - mere MME?
7. juni 2007
Alder:
3 mdr.
Meget kort måltid ved bryst - mere MME?
Hej Helen
Nu skriver jeg lige igen.
William er begyndt at få MME 2 x i døgnet, og det fungerer fint. Men når han blive ammet spiser han kun 3-4 min og så hiver han i brystet og bliver urolig (er det så fordi der ikke er mere mælk?), jeg ligger ham til i den anden side, og her sker det samme efter kort tid.
Når han får sutten efter at have spist sit meget korte måltid er der ingen problemer, så virker han ikke sulten, men på den anden side kan han jo ikke blive mæt på så kort tid.
Hvis han får en sutteflaske med MME lige efter han er blevet ammet, spiser han nemt 150 ml. Og så er det jo fordi han slet ikke er mæt.
Jeg forstår bare ikke hvorfor han ikke bliver "sur" når han nu ikke bliver mæt ved brystet. For hvis han ikke får MME, så kan det godt gå 1½-2 timer uden at han får noget. Jeg er jo heller ikke interesseret i at overfodre ham.
Spm. 1: Skal jeg tilbyde MME hver gang efter han har fået bryst?
Spm. 2: Når jeg nu ikke ammer så meget, hvor tit er det så nødvendigt at brystet bliver tømt mht. brystbetændelse, hvis det ikke er spændt og "knudret", så er der vel ingen problemer, eller?
Spm. 3: Skal jeg give ham noget vand og drikke i løbet af dagen?
På forhånd tak.
Venlig hilsen Helle & William