Brev:
Menstruation = mælk smager dårligt
4. juni 2007
Alder:
3 mdr.
Menstruation = mælk smager dårligt
Hej Helen
Tak for dit svar. Jeg har nu fået en forklaring på hvad der var galt med William, eller dvs. det var der ikke, det var åbenbart min mælk der smagte forfærdeligt.
Jeg har lige snakket med min SP i dag, og hun fortalte mig, at lige inden jeg skal have min menstruation, så smager mælken rigtig dårligt, og det skulle vare et døgns tid, og det er helt sikkert forklaringen på alt tumulten.
Jeg er nu begyndt at give William MME ca. 3 gange om dagen, siden "krisen". Inden han fik "dårlig mælk" :-) havde han aldrig prøvet MME, men han har fået som supplement til amningen siden. Og det er faktisk rigtig godt, han bliver jo MEGET mere mæt, og det er super lækkert om natten, hvor han nu er begyndt at sove igennem.
Da jeg gav ham MME første gang, havde jeg det helt dårligt med det, og følte mig som en dårlig mor fordi jeg ikke kunne give ham mad, og i det hele taget at proppe erstatning i ham. Men hvor stor er forskellen på det er modermælk, nu når han delvist bliver ammet?
Men jeg har det rigtig fint med det nu, synes det er skønt at kunne give ham en flaske og vide at han er rigtig mæt, og også det at jeg kan tillade mig at køre et par timer og overlade ham til faren (selvom man alligevel ikke kan la' vær' med at tænke på ham hele tiden :-), og skynder sig hjem igen....)
Hvor meget MME er "normalt" for en på 3 mdr. at spise? Og hvor tit?
Venligst Helle