Brev:
Natamninger, vil gerne stoppe
4. juni 2007
Alder:
7 mdr.
Natamninger, vil gerne stoppe
Kære Helen
Jeg skrev til dig for en måned siden, tusind tak for dit svar. Vi er nu begyndt at putte vores datter senere til hendes formiddagslur og eftermiddagslur og har derfor fået hende rykket lidt hele dagen, så vi nu kan spise aftensmad sammen :-)
Nu vil jeg gerne spørge om natteamninger, om vi kan stoppe, og om jeg ammer for meget i løbet af dagen?
Lise er 7½ mdr og hendes dag ser ca. sådan ud:
06.00: vågner
07.00: 3-kornsgrød, havregrød eller øllebrød m. mælk og vand af kop
- plejer at amme umiddelbart efter morgenmaden, men har sprunget denne over de sidste 3 dage
09.00: formiddagslur(hun sover 1-2 timer)
11.30: rugbrødshapser af 1/4 til ½ rugbrød med smørbart pålæg som leverpostej, torskerogn, ærtemos, advokadomos mm.+ ca. ½ dl. grøntsagsmos+ vand af kop
-ammes (umiddelbart efter maden)
13.30: eftermiddagslur(hun sover ½-1½ time-alt efter hvor lang formiddagsluren er)
15.00: 1/4 bolle med smør eller frugtmos med mælk + vand af kop
-ammes ( men har dog ikke villet de sidste 2 dage....)
17.30: aftenmad. kartoffelmos blandet med vores mad ex: chili concarne/boller i karry/ kødsovs mm.+ kartoffel/grønsagsbidder. Hun spiser ca. 1 dl. + vand af kop
19.00: ammes til natten
23.00: hun vågner og vil ammes
04.00: Hun vågner og vil ammes
Dette har altså indtil videre været 6 amninger pr. døgn. Ved ikke om hun er gammel nok til at kunne undvære både ammningen klokken 23 og 4? Begge ammninger er lidt sure, da jeg selv går i seng kl. 22 og derfor bliver vækket begge gange. Hun spiser rigtig meget begge gange. Jeg har prøvet at tage hende fra, men hun bliver rigtig sur hvis der er gået mange timer siden sidst.
Vi har aftalt at far tager over og tilbyder vand fra på søndag, hvor han har nogle fridage i træk. Jeg ved bare ikke helt hvad jeg kan forlange af hende?
Hvor mange gange skal et 7½ mdr. gammel baby ammes i løbet af døgnet? Og hvorfor afviser hun pludselig mit bryst. Hun drikker meget lidt vand i løbet af dagen.....ved ikke hvordan jeg kan få hende til at drikke mere?
Og hvordan skal ammningen udvikle sig i løbet af de næste måneder? Hvor meget skal hun ammes om et par måneder?
Synes ikke hendes måltider om dagen er så store, hvad synes du? Hun vejer 7 kg og er 71 lang
Håber du kan hjælpe mig mht. hvad jeg skal gøre med amningerne døgnet igennem.
Mange hilsner Gitte