Natamninger, vil gerne stoppe

4. juni 2007

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Natamninger, vil gerne stoppe

Kære Helen

Jeg skrev til dig for en måned siden, tusind tak for dit svar. Vi er nu begyndt at putte vores datter senere til hendes formiddagslur og eftermiddagslur og har derfor fået hende rykket lidt hele dagen, så vi nu kan spise aftensmad sammen :-)

Nu vil jeg gerne spørge om natteamninger, om vi kan stoppe, og om jeg ammer for meget i løbet af dagen?

Lise er 7½ mdr og hendes dag ser ca. sådan ud:

06.00: vågner

07.00: 3-kornsgrød, havregrød eller øllebrød m. mælk og vand af kop
- plejer at amme umiddelbart efter morgenmaden, men har sprunget denne over de sidste 3 dage

09.00: formiddagslur(hun sover 1-2 timer)

11.30: rugbrødshapser af 1/4 til ½ rugbrød med smørbart pålæg som leverpostej, torskerogn, ærtemos, advokadomos mm.+ ca. ½ dl. grøntsagsmos+ vand af kop
-ammes (umiddelbart efter maden)

13.30: eftermiddagslur(hun sover ½-1½ time-alt efter hvor lang formiddagsluren er)

15.00: 1/4 bolle med smør eller frugtmos med mælk + vand af kop
-ammes ( men har dog ikke villet de sidste 2 dage....)

17.30: aftenmad. kartoffelmos blandet med vores mad ex: chili concarne/boller i karry/ kødsovs mm.+ kartoffel/grønsagsbidder. Hun spiser ca. 1 ...

Annonce

... dl. + vand af kop

19.00: ammes til natten

23.00: hun vågner og vil ammes

04.00: Hun vågner og vil ammes

Dette har altså indtil videre været 6 amninger pr. døgn. Ved ikke om hun er gammel nok til at kunne undvære både ammningen klokken 23 og 4? Begge ammninger er lidt sure, da jeg selv går i seng kl. 22 og derfor bliver vækket begge gange. Hun spiser rigtig meget begge gange. Jeg har prøvet at tage hende fra, men hun bliver rigtig sur hvis der er gået mange timer siden sidst.

Vi har aftalt at far tager over og tilbyder vand fra på søndag, hvor han har nogle fridage i træk. Jeg ved bare ikke helt hvad jeg kan forlange af hende?

Hvor mange gange skal et 7½ mdr. gammel baby ammes i løbet af døgnet? Og hvorfor afviser hun pludselig mit bryst. Hun drikker meget lidt vand i løbet af dagen.....ved ikke hvordan jeg kan få hende til at drikke mere?

Og hvordan skal ammningen udvikle sig i løbet af de næste måneder? Hvor meget skal hun ammes om et par måneder?

Synes ikke hendes måltider om dagen er så store, hvad synes du? Hun vejer 7 kg og er 71 lang

Håber du kan hjælpe mig mht. hvad jeg skal gøre med amningerne døgnet igennem.

Mange hilsner Gitte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Feber

Børns temperatur kan stige pludseligt. Dette skyldes, at deres evne til at kunne regulere temperatur ikke er fuldt udviklet. Den normale temperatur ligger mellem 36,5 og 37,5 grader celsius. Det er normalt, at temperaturen er ½ grad højere om aftenen end om morgenen.

Når temperaturen stiger, og der er tale om feber, vil barnet fryse, være koldt og blegt. Når feberen har fundet sit leje, bliver barnet derimod varmt og får blussende røde kinder. Et barn der har feber, skal have...

Læs mere i Babylex

Vugge - møbel

En vugge er en lille babyseng, der kan vugges/gynges. At bruge en vugge har mange fordele, da det er med til at stimulere barnets ligevægtsorgan og dermed har betydning for barnets videre udvikling. Samtidig er en vugge ofte mindre end en tremmeseng, hvilket er med til at gøre den tryg for baby at sove i - mange børn kan sove i en vugge de første 3-4 måneder.

Der findes mange forskellige vugger på markedet, og i mange familier er en vugge også noget, der går i arv. Nogle vugger...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine altid venlige svar - de giver os noget at tænke over - og lidt ro til det bekymrede moderhjerte ...

Mor til Magnus 15 måneder