Brev:
Amning - et bryst, to bryster
2. juni 2007
Alder:
1 mdr.
Amning - et bryst, to bryster
Hej!
Jeg har et spørgsmål angående min dejlige lille dreng som nu er 5 uger gammel. Han vejede 2900 g ved fødslen og vejer nu omkring ca 4,6 kg - sundhedsplejersken siger at det er rigtig fint og han er også rigtig glad og godt tilfreds for det meste.
Mit spørgsmål kommer nu fordi jeg hele tiden kun har ammet ham ved et bryst pr. amning. Han sover ca 2-2,5 timer ad gangen. Fra kl ca 22 om aftenen og så med dette ca 2 timers interval frem til ca kl 9 om morgenen. Om dagen sover han meget forskelligt, men en 2-3 lure af de 2-2,5 timers varighed har været nogenlunde hvad han har sovet.
De sidste par dage har jeg haft svært ved at få ham til at sove mere end 1 time ad gang om dagen og han har også været mere urolig ved amningerne og været lidt mere utilfreds end ellers. Jeg vil derfor gerne forsøge at amme ham fra begge bryster ved hver amning, men kan ikke finde ud af hvornår det første bryst er "tømt".
Min sundhedsplejerske siger, at jeg kan se det på hvor meget han sutter for hver gang han synker, men det kan jeg simpelthen ikke se. Han har altid været meget hurtig til at amme ca 10-15 min max. Jeg vil jo helst ikke skifte bryst for tidligt så han ikke får det gode med. Har du en ide om hvordan jeg kan se hvornår jeg bør skifte bryst?
Tak for en rigtig god side som allerede har været til stor hjælp.
Venlig hilsen
Masja