Brev:
For meget søvn
30. maj 2007
Alder:
6 mdr.
For meget søvn
Kære Helen
Denne gang drejer det sig om Victorias søvnmønster (hun fylder 6 mdr på fredag). Når jeg snakker med andre mødre eller familiemedlemmer mener de, at Victoria sover for meget. Her er hendes dagsmønster:
06.30/07.00 Vågner og får flaske (mme)
bliver puttet igen og sover til kl. 09.00 (hvis hun ikke selv vågner bliver hun vækket)
09.00 - 09.30 Morgenmad (frugtgrød + vand af kop)
derefter pusler jeg hende
10.00-11.00 sover (hvis hun ikke vågner vækker jeg hende)
12.00 flaske (mme)
12.30 - 15.00 middagslur
16.00 flaske (mme)
17.00-17.30 powernap
18.00 Aftensmad (Grøntsagsmos + vand af kop)
20.00 Vælling + puttes til natten
23.00 Flaske (mme)
sover igennem til næste morgen
I sine vågne perioder er hun glad, nysgerrig, legesyg og selskabelig - jeg har forsøgt ikke at putte hende igen efter hendes flaske kl. 0700 men så klager hun så meget og gnider øjne at jeg til sidst ikke kan lade være med at putte hende. Det samme sker hvis jeg forsøger ikke at putte hende om eftermiddagen....
Har hun bare brug for meget søvn eller er der noget jeg kan gøre for at vænne hende af med en af hendes lure? Hun fylder 6 mdr på fredag og så skal jeg så småt til at indføre en ny madplan og det kunne være rart med nogle ideer til hvad jeg kunne gøre mht. hendes søvn.
I diverse bøger står der, at børn på 6 mdr. burde nøjes med 2 lure om dagen (formiddag og middag) - Victoria får 4 lure....
På forhånd tak for hjælpen.
Renata