Amning og efterflaske

27. maj 2007

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Amning og efterflaske

Hej Helen,

Jeg har tidligere skrevet til dig, da min datter var 6½ mdr. hun er nu 8 mdr. og vi har det meget bedre (og vejer ikke bleer længere :-)

Hun er glad, livlig og fuld af krudt. Er lige begyndt at kravle små skridt.

Hun vejer nu 7,450 kg og er 72,5 cm lang, så stadig en lang slank pige. Hun tager ca. 100 gram på om ugen, er det ok?

Hun spiser stort set alt. Tilbydes fortsat div. grød slags men vil hellere have rugbrødshapser og vores mad. Hun drikker mælk/vand af kop og jeg ammer stadig 2-3 gange om dagen.

For ca 3 uger siden tog vi "en kamp" med hendes putning om aften. Hvor vi skulle putte hende og få hende til at falde i søvn uden at trille barnevogn, vugge i søvn osv. Det tog en lille uge. Men stressede en del og jeg var så bange for at om hendes uro kunne skyldes sult, så jeg tilbød hende flaske efter brystet.

Nu putter vi hende hver ...

Annonce

... aften kl. 19 og så sover hun på alt fra 10-50 min. Hun er slet ikke ked, men ligger og snakker og leger med sine dyr og karter nogle gange lidt rundt i sengen indtil roen/søvnen melder sig.

Jeg ammer godnat og tilbyder fortsat flasken efterfølgende. Skal jeg stoppe med det? (altså flasken) Hun spiser fint på brystet og tømmer, men kan også spise 50-100ml på flasken bagefter. Gør hun det pga sult eller er det sutterefleksen? Hun spiser det ikke på én gang men over flere gange, når vi går ind og siger godnat og putter får hun tilbudt.

For nylig rykkede vi hendes tremmeseng ind på hendes eget værelse (lige ved siden af soveværelset) og der sover hun nu. Hun sover næsten igennem hver nat, men er hun ked/urolig får hun en lille ammetår og puttes igen i egen seng.

Alt i alt går det rigtig godt hos os, men er i tvivl om den der efterflaske er en god idé?

Hilsner Tina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

11. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Afviser pludselig skemad

Kære Helen Min dreng er nu 6.5 måned gammel, og det er gået rigtig godt med...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

Annonce

Viden om børn:

Kolik

Kolik er den betegnelse, man bruger om et barn, der dagligt eller næsten dagligt, er helt utrøsteligt, grædende og skrigende. Den ældre definition af kolik er, at barnet skal græde og være utrøstelig i mere end 3 timer om dagen, mere end 3 dage om ugen og i mere end 3 uger.

Kolik er en udelukkelsesdiagnose. Det betyder, at lægen skal have undersøgt barnet grundigt og have udelukket, at barnet har smerter fra nakke, skuldre, ryg eller andre steder, Ligesom det skal være udelukket,...

Læs mere i Babylex

Kæledyr og børn

I rigtig mange børnefamilier har man en eller anden form for kæledyr, og det er ofte en hund, kat eller et andet kæledyr med pels.

Det kan være rigtig dejligt for børn at vokse op sammen med dyr, og det er lærerigt at skulle hjælpe til med at passe et dyr og sørge for,, at dyret har det godt. At skulle være med til at tage sig af et kæledyr lærer dit barn om ansvar. Det overordnede ansvar for kæledyret er dog dit. Du kan ikke regne med, at dit barn selv kan sørge for et kæledyr,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Dette er mit første brev til dig - men mærkeligt nok, så har det ikke været muligt for mig at finde svaret i hverken bøger eller ved søgning på nettet, så jeg håber, at du kan gøre mig klogere.

På forhånd tak, Emilies mor