Brev:
Amning og efterflaske
27. maj 2007
Alder:
8 mdr.
Amning og efterflaske
Hej Helen,
Jeg har tidligere skrevet til dig, da min datter var 6½ mdr. hun er nu 8 mdr. og vi har det meget bedre (og vejer ikke bleer længere :-)
Hun er glad, livlig og fuld af krudt. Er lige begyndt at kravle små skridt.
Hun vejer nu 7,450 kg og er 72,5 cm lang, så stadig en lang slank pige. Hun tager ca. 100 gram på om ugen, er det ok?
Hun spiser stort set alt. Tilbydes fortsat div. grød slags men vil hellere have rugbrødshapser og vores mad. Hun drikker mælk/vand af kop og jeg ammer stadig 2-3 gange om dagen.
For ca 3 uger siden tog vi "en kamp" med hendes putning om aften. Hvor vi skulle putte hende og få hende til at falde i søvn uden at trille barnevogn, vugge i søvn osv. Det tog en lille uge. Men stressede en del og jeg var så bange for at om hendes uro kunne skyldes sult, så jeg tilbød hende flaske efter brystet.
Nu putter vi hende hver aften kl. 19 og så sover hun på alt fra 10-50 min. Hun er slet ikke ked, men ligger og snakker og leger med sine dyr og karter nogle gange lidt rundt i sengen indtil roen/søvnen melder sig.
Jeg ammer godnat og tilbyder fortsat flasken efterfølgende. Skal jeg stoppe med det? (altså flasken) Hun spiser fint på brystet og tømmer, men kan også spise 50-100ml på flasken bagefter. Gør hun det pga sult eller er det sutterefleksen? Hun spiser det ikke på én gang men over flere gange, når vi går ind og siger godnat og putter får hun tilbudt.
For nylig rykkede vi hendes tremmeseng ind på hendes eget værelse (lige ved siden af soveværelset) og der sover hun nu. Hun sover næsten igennem hver nat, men er hun ked/urolig får hun en lille ammetår og puttes igen i egen seng.
Alt i alt går det rigtig godt hos os, men er i tvivl om den der efterflaske er en god idé?
Hilsner Tina