Brev:
MME som supplement til amning, gr. manglende vægtstigning
21. maj 2007
Alder:
2 mdr.
MME som supplement til amning, gr. manglende vægtstigning
Kære Helen
Mange TAK for dine tidligere gode råd! Jeg synes, at det er et scoop at have tilgang til din gode rådgivning - så nu er jeg her altså igen! :0)
Havde besøg af min SP i dag og desværre tager min lille datter på 7 uger ikke nok på - vejer 2.690 g - havde desværre kun taget 100 g. på i løbet af 5 dage. (født præmatur i uge 34, gr. svangerskabsforgiftning, vejede da 1884 g). Ved sidste besøg havde hun heller ikke taget nok på så der blev besluttet at hun skulle have en MME flaske på 60 ml. til natten.
Jeg har tidligere prøvet at malke ud til flasken, men det nedsatte nærmest min produktion, så det fungerede ikke.
Jeg har tidligere skrevet til dig mht. smerter i forb. med amning og jeg vil prøve at få behandling for svamp og følge dine råd. Min SP mener, at det at jeg har smerter måske har indflydelse på min ringe mælkeproduktion.
Så nu skal min datter have MME i forb. med HVER amning. SP foreslog, at jeg skulle amme hende i 10 min ved et bryst og efterfølgende lade hende spise så meget MME som hun har lyst til fra flaske. Såfremt hun er for træt skal hun kun have MME. Der må max gå 4 timer mellem måltiderne (indtil hun vejer mere).
Jeg er både ked af, at hun skal suppleres så meget, fordi jeg ønsker, at hun skal have min mælk, men samtidig er det også en stor lettelse at vide at hun får den mængde mad hun har brug for samt mine ømme bryster får lidt "ro".
* Hvor meget bør et så lille barn tage på per dag???
* Hvor meget skal et barn veje for at der må gå længere end 4 timer ml. måltiderne?
* Hvorledes synes du, at det supplerende MME skal gives? som min SP har foreslået eller som et alm. måltid uden bryst eller noget helt andet?? - jeg er ikke interesseret i sonde/kop.
* Hvad er din holdning til opvarmning af MME i microovn? nedbryder "strålerne" mælken?? det mener min SP. Bør man anvende vandbad i stedet for opvarmning? Flaskevarmer eller??
* Hun har indtil nu fået Blå Allomin - bør vi skifte mærke fx. til Nutramigen eller NAN H.A. når hun nu skal have i større mængder MME?
Glæder mig til at høre fra dig. På forhånd mange tak.
Bedste hilsner fra
Jeanette