Brev:
Sutte/Ammebrik og Mylicon
18. maj 2007
Alder:
1 mdr.
Sutte/Ammebrik og Mylicon
Hej Helen,
Mange tak for dine gode råd mht. MME :0) Nu har jeg brug for råd igen.
Har nu ammet i ca. 1 måned og det gør stadigvæk ret ondt hver gang jeg lægger min datter til. Hun dier også meget urolig, måske pga. luften i maven og slipper mit bryst flere gange og græder undervejs i forløbet.
Så efterhånden frygter jeg nærmest amningen...
Jeg sørger ellers for at lufttørre mine bryster og smører dem ind et par gange om dagen i E-vitamin creme og Lansinoh + bruger uld-ammeindlæg. Brysterne har heldigvis ikke blødt.
Men... nu tror jeg tiden er inde til suttebrikker, for ikke at opgive amningen.
Kan du anbefale et mærke/type/facon frem for et andet? Min datter er lille - vejer 2.600 g (født for tidlig, men er nu 40 uger) Er hun mon stor/stærk nok til at sutte til/tage ordentlig fat når man bruger brikker?
Jeg er lidt bange for mælkeproduktionen blive nedsat og om hun kan finde ud af det etc.
Jeg er også begyndt at anvende Mylicon for at se om det hjælper på luften i maven. Jeg er starte stille og roligt med 2 x 15 dråber om dagen. i to dage nu. Men synes måske at hun har fået det værre....... hun græder mere og maven rumler. Er det mon en overgangsfase eller??? Skal jeg give hende dem oftere eller droppe dem???
Tak på forhånd.
Bedste hilsner
Jeanette