Vil hænge ved brystet

17. maj 2007

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Vil hænge ved brystet

Hej Helen

Allerførst, tak for dine gode råd ang. rytme og søvn. Det har virket så vi nu har en væsentlig roligere dag og ikke nær så mange skrigeture. Rebekka vågner forsat flere gange om natten, men nu fokuserer vi mere på at give hende tryghed end at lære hende "gode søvnvaner", så det er heller ikke så hårdt for os længere.

Nå, men til problemet. Jeg skal starte på arbejde d. 4. juni og er derfor i gang med at nedtrappe amningen. Jeg ammer nu om formiddagen inden hun puttes (regner med at denne amning erstattes af en flaske i næste uge), om aftenen når hun skal puttes og tidlig morgen/midt på natten. Ellers får hun flaske med MME.

Det går fint om dagen med at undvære brystet, men når hun skal puttes vil hun slet ikke slippe igen. Hun drikker fint, men når hun er færdig, vil hun bare ligge og sutte på det yderste af vorten. Det gør ondt, så det vil jeg ikke. Jeg prøver at liste den ud af munden på hende, men selvom jeg gør det stille og mindst 10 gange, ...

Annonce

... begynder hun at skrige. Mine vorter er ved at være rimelig ømme, så i går efter hun havde fået begge bryster + en hyggetår, som hun gylpede op igen, fik hun ikke mere bryst før tidlig morgen. I går skreg hun så i næsten 2 timer inden hun faldt til ro i armene på sin far. (han tog over, så hun ikke kunne lugte mælk hele tiden)

Mit spørgsmål er så om det måske er bedre at stoppe amningen helt. Tænker på om det svarer til at tilbyde hende det lækreste chokolade, men samtidig sige at hun kun må få ét stykke? Jeg havde egentlig tænkt mig forsat at amme hende inden putning og så måske tidlig morgen selv om jeg gik på arbejde.

Hun spiser fint om dagen og vi sørger for masser af kropskontakt og nærvær med hende. Vi tager hende også ind i dobbeltsengen hvis hun overhovedet ikke kan falde til ro hos sig selv, når hun vågner om natten. Kort sagt, vi fokuserer virkelig meget på at give hende tryghed.

Kunne godt tænke mig at høre dine tanker og erfaringer om dette?

Jeanne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Astma

Børn med astma trækker ikke vejret på samme måde som vi andre. Når man har astma, så snører luftvejene sig sammen, passagen for luft ind og ud af lungerne bliver mindre og barnet har derfor svært ved at trække vejret.

Astma er det man kan kalde for en lungesygdom og børn med astma vil ofte have anfald, hvor de tydeligt har problemer med vejrtrækningen. Under et astmaanfald vil barnet få en hvæsende, pibende vejrtrækning, kvælningsfornemmelse, vedvarende hoste og nogle gange også...

Læs mere i Babylex

Legetøj til baby og børn

Barnet har bedst af det nære samspil, der er mellem barnet og forældrene. Men i takt med at barnet bliver større og begynder at forholde sig lidt mere til verden omkring sig, vil det være godt, at der er legetøj, som barnet kan kigge på og undersøge.

Når barnet begynder at gribe, skal legetøjet passe til barnets lille hånd, og det er vigtigt, at legetøjet også egner sig til at komme i munden. Tingene skal være solide og uden skarpe kanter og spidser. Brug så vidt muligt legetøj,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid yderst brugbare svar. Det er en fantastisk service at kunne skrive til dig og få din kyndige vejledning igen og igen.

- Tak fra tvillingernes mor