Brev:
Vil hænge ved brystet
17. maj 2007
Alder:
7 mdr.
Vil hænge ved brystet
Hej Helen
Allerførst, tak for dine gode råd ang. rytme og søvn. Det har virket så vi nu har en væsentlig roligere dag og ikke nær så mange skrigeture. Rebekka vågner forsat flere gange om natten, men nu fokuserer vi mere på at give hende tryghed end at lære hende "gode søvnvaner", så det er heller ikke så hårdt for os længere.
Nå, men til problemet. Jeg skal starte på arbejde d. 4. juni og er derfor i gang med at nedtrappe amningen. Jeg ammer nu om formiddagen inden hun puttes (regner med at denne amning erstattes af en flaske i næste uge), om aftenen når hun skal puttes og tidlig morgen/midt på natten. Ellers får hun flaske med MME.
Det går fint om dagen med at undvære brystet, men når hun skal puttes vil hun slet ikke slippe igen. Hun drikker fint, men når hun er færdig, vil hun bare ligge og sutte på det yderste af vorten. Det gør ondt, så det vil jeg ikke. Jeg prøver at liste den ud af munden på hende, men selvom jeg gør det stille og mindst 10 gange, begynder hun at skrige. Mine vorter er ved at være rimelig ømme, så i går efter hun havde fået begge bryster + en hyggetår, som hun gylpede op igen, fik hun ikke mere bryst før tidlig morgen. I går skreg hun så i næsten 2 timer inden hun faldt til ro i armene på sin far. (han tog over, så hun ikke kunne lugte mælk hele tiden)
Mit spørgsmål er så om det måske er bedre at stoppe amningen helt. Tænker på om det svarer til at tilbyde hende det lækreste chokolade, men samtidig sige at hun kun må få ét stykke? Jeg havde egentlig tænkt mig forsat at amme hende inden putning og så måske tidlig morgen selv om jeg gik på arbejde.
Hun spiser fint om dagen og vi sørger for masser af kropskontakt og nærvær med hende. Vi tager hende også ind i dobbeltsengen hvis hun overhovedet ikke kan falde til ro hos sig selv, når hun vågner om natten. Kort sagt, vi fokuserer virkelig meget på at give hende tryghed.
Kunne godt tænke mig at høre dine tanker og erfaringer om dette?
Jeanne