Amning - 0 mdr.

7. maj 2007

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Amning - 0 mdr.

Hej

Vi har en dreng på 9 dage, som fra starten nærmest ikke har villet tage brystet havde ellers rigeligt mælk på 4-5 dagen men blev nødt til at malke toppen af det spændte bryst ud fordi han ellers ikke ville tage brystet, han blev mere og mere umulig ved brystet og der var intet at gøre. Man kan måske få ham lokket til, men han nægter at sutte.

Da han i lørdags var en uge var han dybt ulykkelig og sulten så blev jeg nødt til at gi ham flaske m erstatning, da jeg ikke kan få ud malket nok mælk. Jeg prøver med den event bryst pumpe men får kun ca. 20 ml ud, kan man gøre noget som helst for at jeg kan få produktionen op på ...

Annonce

... anden vis, vil så gerne han får min mælk helst fra brystet, men han nægter og har virkelig gjort hvad jeg kunne (har en datter på 21 mdr. som jeg ammede til hun var 10!/2 måned) hun fik også flaske med erstatning ved siden af da jeg ikke havde nok mælk men hun lå gladelig ved brystet!

Er virkelig ked af at han ikke vil ammes, men kunne jeg da så bare få det til at lykkes med udmalkning, eller er det bare urealistisk!??

Håber du har en mirakel ting! Jeg sørger i øvrigt for at spise og drikke godt, og min mand sørger for at jeg kan få masser af ro!! Er der noget at gøre eller??

Mange venlige hilsner fra
Christoffers mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Amning og sex

Når du ammer og dit bryst er fyldt med mælk, så vil det være helt naturligt at brystet lækker eller direkte sprøjter med mælk, hvis du bliver seksuelt stimuleret.

Brysterne kan også være følsomme på en anden måde, end hvis du ikke ammer. De kan være mere ømme og mere spændte, brystvorterne kan også gøre ondt.

Det er heller ikke unormalt at man oplever brystet meget anderledes, når det pludselig tjener som næringskilde for ens barn. Nogle kvinder (og også mænd)...

Læs mere i Babylex

Fisk og børn

Det er vigtigt at børn tilbydes fisk. Gerne flere gange om ugen, det vil sige næsten hver dag til frokost og et par gange til aftensmad.

Det er vigtigt at børn tilbydes forskellige typer af fisk. De fede fisk er især laks, sild og makrel. De mere magre fisk er skrubbe, rødspætte, sej og torsk. Fisk er rige på næringsstoffer som D-vitamin, selen og omega-3-fedtsyrer, som er meget vigtige for udviklingen af barnets hjerne.

Er dit barn mellem 0-14 år, er det vigtigt,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Mange tak for dit svar. Vi brugte alle dine råd i går, og Oscar endte med at sove fra 23, hvor han selv vågnede for mad og helt indtil 04.45, så jeg er lykkelig! Nu må vi bare blive ved, og så skal det forhåbentlig nok gå ...

Tak fra Maja
Mor til Oscar på 7 måneder