Brev:
Vil så gerne fortsætte med at amme
6. maj 2007
Alder:
3 mdr.
Vil så gerne fortsætte med at amme
Hej Helen
Min dreng på 3 mdr har her på det sidste været rigtig sulten. Det startede med at han om aftenen for en uges tid siden blev ved med at skrige efter mad. Han vågner tiere om natten for at få mad. En aften blev det så slemt at vi gav ham 60 ml MME, hvorefter at han sov de 5-6 timer som han plejer at gøre.
Dette er desværre blevet til en dårlig vane. Jeg ammer ham først, og så går der ikke ret lang tid så skriger han efter mere mad, og jeg kan mærke at mit bryst er helt tomt. Jeg ligger ham til begge bryster og derefter får han MME. Det er lidt forskelligt hvor meget han får.
Om dagen bliver han ca. lagt til hver 4. time.
Idag er det så blevet så slemt at han har fået flaske til 3 ud af 6 amninger.
Mit problem er, at jeg ikke helt har det godt med at give flaske, sådan inderst inde. Jeg føler ikke at jeg slår til som mor når jeg ikke kan amme mit barn. Jeg ved godt at man ikke bliver en dårligere mor af at give flaske, men jeg vil så gerne amme.
Hvad skal jeg gøre for at jeg kan blive ved med at amme, og når han skriger på mere mad efter en amning, skal jeg så bare lade ham skrige efter mad eller hvordan?
Jeg har prøvet at malke ud med en brystpumpe for at stimmulere produktionen, men jeg synes godt nok at det er svært. En dag sad jeg i 20 min med en og fik 20 ml ud. Og det var endda efter at have malket ud på begge bryster.
Bedste hilsener
Tanja