Ammer hele tiden - 4 mdr.

17. april 2007

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Ammer hele tiden - 4 mdr.

Hej Helen

Jeg er den lykkelige mor til Oskar på 4 mdr minus 1 uge. Han er vores første barn og jeg gik 14 dage over tid. Han var almindelig stor ved fødslen (56 cm og 4450 g.) Han er vokset fint og vejer nu 7.5 kg.

Jeg har hele tiden ammet ham og har haft nok mælk hele tiden. Han er MEGET interesseret i at spise. Han var knap 2 mdr da han begyndte at sove igennem og det var en stor lettelse da han faktisk ikke sover i løbet af dagen.

Han kommer ud at sove hver dag, men det der startede med at være lure på 2-3 timer er nu maks. 1/2 time. Det er lidt hårdt. Tiden bliver så i stedet brugt på amning og selvfølgelig forskellig aktivering. Mit indtryk er, at han ammes til han er mæt og tilfreds, begge bryster næsten hver gang. Der går så mellem 1 og 2 timer hvorefter han vil til igen. Han bliver selvfølgelig træt af at spise, men han blunder højst 20 minutter efter et måltid - hvis han ...

Annonce

... overhovedet gør det.

Han bliver typisk puttet mellem 21.30 og 22.00. Jeg har ofte prøvet, at lægge ham tidligere med det resultat at han vågner efter et kvarter. Jeg har både prøvet at lade ham ligge med min hånd på hans brystkasse og givet ham sut og sutteklud og en lille rolig sang... uden held. Det lykkes først når klokken slår 21.30.

Han er nu begyndt at vågne tidligere og tidligere - nu er det kl 5 hvor han forlanger mad og så sover han videre til kl 7.
Alt i alt sover han kun 10 timer i døgnet - og det er da i underkanten, ikke?

Tror du, at det vil hjælpe på hans søvn om dagen, at starte på skemad? Han er meget opmærksom på os når vi spiser og putter alt lige fra fingre til legetøj i munden.

Jeg kunne godt tænke mig at slippe for mme, nok mest for nemhedens skyld. Han skal starte i dagpleje d. 1/8 - så kan jeg slippe for mme?

Jeg ser frem til dine svar.

Venlig hilsen
Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Udmalkning af modermælk

Når du ønsker at malke ud og gemme din mælk bør du følge nedenstående retningslinier:

1) Vask dine hænder
2) Malk lidt mælk ud og kasser dette (ca. en spiseskefuld). Den første mælk kan være inficeret med bakterier fra huden og brystvorten. Når barnet ammes er dette uden betydning, men når mælken skal gemmes, er det vigtigt at den er helt ren.
3) Malk ud i en rengjort (skoldet) plastik flaske - kan købes på apoteket og de kan bruges flere gange, hvor du rengør og...

Læs mere i Babylex

Spinalbedøvelse

Spinalbedøvelse er en bedøvelsesform, som bruges ved blandt andet kejsersnit. Man lægger bedøvelsen ind via en kanyle, som føres ind i rygmarvskanalen og kvinden bedøves fuldt fra taljen og ned.

Bedøvelsen gør som regel ikke særlig ondt at få lagt, og det tager meget kort tid at lægge den. Spinalbedøvelse har den fordel at kvinden er vågen under kejsersnittet og derfor kan følge med i fødslen af barnet - og også se barnet med det samme, barnet kommer ud. Der sættes en skærm op,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en fantastisk brevkasse og nogle fantastiske og velskrevne bøger. Begge dele har ofte hjulpet os siden vi blev forældre for ca. 1½ år siden!

Tak fra familien i København.