Brev:
Ammer hele tiden - 4 mdr.
17. april 2007
Alder:
4 mdr.
Ammer hele tiden - 4 mdr.
Hej Helen
Jeg er den lykkelige mor til Oskar på 4 mdr minus 1 uge. Han er vores første barn og jeg gik 14 dage over tid. Han var almindelig stor ved fødslen (56 cm og 4450 g.) Han er vokset fint og vejer nu 7.5 kg.
Jeg har hele tiden ammet ham og har haft nok mælk hele tiden. Han er MEGET interesseret i at spise. Han var knap 2 mdr da han begyndte at sove igennem og det var en stor lettelse da han faktisk ikke sover i løbet af dagen.
Han kommer ud at sove hver dag, men det der startede med at være lure på 2-3 timer er nu maks. 1/2 time. Det er lidt hårdt. Tiden bliver så i stedet brugt på amning og selvfølgelig forskellig aktivering. Mit indtryk er, at han ammes til han er mæt og tilfreds, begge bryster næsten hver gang. Der går så mellem 1 og 2 timer hvorefter han vil til igen. Han bliver selvfølgelig træt af at spise, men han blunder højst 20 minutter efter et måltid - hvis han overhovedet gør det.
Han bliver typisk puttet mellem 21.30 og 22.00. Jeg har ofte prøvet, at lægge ham tidligere med det resultat at han vågner efter et kvarter. Jeg har både prøvet at lade ham ligge med min hånd på hans brystkasse og givet ham sut og sutteklud og en lille rolig sang... uden held. Det lykkes først når klokken slår 21.30.
Han er nu begyndt at vågne tidligere og tidligere - nu er det kl 5 hvor han forlanger mad og så sover han videre til kl 7.
Alt i alt sover han kun 10 timer i døgnet - og det er da i underkanten, ikke?
Tror du, at det vil hjælpe på hans søvn om dagen, at starte på skemad? Han er meget opmærksom på os når vi spiser og putter alt lige fra fingre til legetøj i munden.
Jeg kunne godt tænke mig at slippe for mme, nok mest for nemhedens skyld. Han skal starte i dagpleje d. 1/8 - så kan jeg slippe for mme?
Jeg ser frem til dine svar.
Venlig hilsen
Louise