Brev:
Ammestop igen
8. april 2007
Alder:
8 mdr.
Ammestop igen
Hej Helen
Det er godt nok ikke mere end et par dage siden, men vi er stadig lidt i tvivl om, hvad vi skal gøre.
Vores datter spiser stadig lige godt- og har de seneste par dage drukket fint med mælk (og vand). Hun er ikke helt oppe på to brikker mælk, så hun får stadig jern ved siden af.
Al den faste føde betyder som sagt også, at hun ikke er sulten om natten, og iøvrigt heller ikke er interesseret i at få bryst. Hun tilbydes bryst morgen og aften (inden sengetid). Om morgenen sutter hun kun kortvarigt, om aftenen vil hun ikke ha' noget, da hun er alt for mæt (har aldrig villet tage brystet, hvis hun ikke er sulten eller tørstig).
Det er vist blevet lidt en "ond cirkel", da jeg stresser lidt over, at hun ikke får noget, og hun bliver frustreret over at det ikke løber hurtigt til. Resultatet er, at hun ikke rigtig får noget mælk hos mig mere.
For lige at være helt sikre - og en gang til for pris Knud:
Er det ernæringsmæssigt helt galt, at forsøge at sikre hende tilstrækkeligt med mælk via kop og fx A38 (der går nok lidt tid, førend hun er helt oppe og få ca ½ liter om dagen). Altså droppe amningen snarest, og springe flasken helt over (vi vil helst undgå at give hende flaske)?
Har helt ondt i maven af at spekulere på, om hun får tilstrækkeligt med mælk/om det er HELT forkert, at stoppe allerede nu (kan forstå, at det anbefales at blive ved til hun er ca. 1 år) - omvendt synes jeg heller ikke nogen af os er tjent med at amningen skal være så "træls", som den er lige nu.
Det skal lige siges, at hun er lige så glad og tilpas som hun plejer :0)
Med venlig hilsen
den ALT for bekymrede mor.