Brev:
Ammestop - kan ikke samle sig om brystet
1. april 2007
Alder:
5 mdr.
Ammestop - kan ikke samle sig om brystet
Hej igen
Jeg vil gerne stoppe amningen. Det er efterhånden meget besværligt. Min datter på 5 ½ måned, er meget aktiv og nysgerrig. Kan slet ikke koncentrere sig om det. Jeg må opgive at give hende mad når vi er væk hjemme fra. Hun kan faktisk kun samle sig om brystet, når jeg lukker mig inde på soveværelset og beder om helt ro.
Jeg har, efter lang overtalelse, fået hende til at tage en flaske, men hun virker ikke videre begejstret for at spise sig rigtig mæt i MME. Det virker som om hun i stedet vælger den faste føde og de sidste brystmåltider. Nu er jeg bekymret for, om hun vil få dækket sit behov for mælk, når jeg evt. er trappet helt ud.
Derfor vil jeg gerne høre din vurdering, inden jeg tager de sidste ammemåltider fra hende.
De seneste to døgn har set således ud:
06:00 Bryst
08:30 40 ml. MME
11:00 1 dl. Hirsegrød (tilsat et skvæt MME) med frugtmos. Et snapseglas MME
16:00 110 ml. MME
18:00 ½ dl. Grøntsagsmos (tilsat et skvæt MME). Et snapseglas MME
19:00 130 ml. MME
23:00 Bryst
04:00 Bryst
05:30 Bryst
07:45 knap ½ dl. Hirsegrød (tilsat et skvæt MME) med frugtmos. Et snapseglas MME
10:45 ½ dl. Hirsegrød (tilsat et skvæt MME) med frugtmos. Et snapseglas MME
13:30 65 ml. MME
16:45 Bryst
18:15 3/4 dl. Grøntsagsmos (tilsat et skvæt MME). Et snapseglas MME
19:00 10 ml. MME
23:00 Bryst
04:00 Bryst
Hun har indtil videre fuldt sin vækstkurve helt præcis. Ligger lige i midterlinien. Hun udvikler sig med lynets hast. Elsker at lege på maven, er lige ved at kravle, krabber sig frem. Pludrer vildt og hviner.
Hun sover fint om natten nu, men er stadig meget vågen om dagen: Sover nu mellem 1½ - 2 timer fordelt på flere halve timer.
Tror du blot jeg skal fortsætte nedtrapningen? Eller bør jeg beholde eksempelvis natamninger?
Mor