Ammestop - kan ikke samle sig om brystet

1. april 2007

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Ammestop - kan ikke samle sig om brystet

Hej igen

Jeg vil gerne stoppe amningen. Det er efterhånden meget besværligt. Min datter på 5 ½ måned, er meget aktiv og nysgerrig. Kan slet ikke koncentrere sig om det. Jeg må opgive at give hende mad når vi er væk hjemme fra. Hun kan faktisk kun samle sig om brystet, når jeg lukker mig inde på soveværelset og beder om helt ro.

Jeg har, efter lang overtalelse, fået hende til at tage en flaske, men hun virker ikke videre begejstret for at spise sig rigtig mæt i MME. Det virker som om hun i stedet vælger den faste føde og de sidste brystmåltider. Nu er jeg bekymret for, om hun vil få dækket sit behov for mælk, når jeg evt. er trappet helt ud.

Derfor vil jeg gerne høre din vurdering, inden jeg tager de sidste ammemåltider fra hende.

De seneste to døgn har set således ud:

06:00 Bryst
08:30 40 ml. MME
11:00 1 dl. Hirsegrød (tilsat et skvæt MME) med frugtmos. Et ...

Annonce

... snapseglas MME
16:00 110 ml. MME
18:00 ½ dl. Grøntsagsmos (tilsat et skvæt MME). Et snapseglas MME
19:00 130 ml. MME
23:00 Bryst
04:00 Bryst

05:30 Bryst
07:45 knap ½ dl. Hirsegrød (tilsat et skvæt MME) med frugtmos. Et snapseglas MME
10:45 ½ dl. Hirsegrød (tilsat et skvæt MME) med frugtmos. Et snapseglas MME
13:30 65 ml. MME
16:45 Bryst
18:15 3/4 dl. Grøntsagsmos (tilsat et skvæt MME). Et snapseglas MME
19:00 10 ml. MME
23:00 Bryst
04:00 Bryst

Hun har indtil videre fuldt sin vækstkurve helt præcis. Ligger lige i midterlinien. Hun udvikler sig med lynets hast. Elsker at lege på maven, er lige ved at kravle, krabber sig frem. Pludrer vildt og hviner.

Hun sover fint om natten nu, men er stadig meget vågen om dagen: Sover nu mellem 1½ - 2 timer fordelt på flere halve timer.

Tror du blot jeg skal fortsætte nedtrapningen? Eller bør jeg beholde eksempelvis natamninger?

Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Vælling

Vælling er en tilskudsblanding, og det minder i sammensætning om en tynd grød. Tilskudsblading adskiller sig fra modermælkserstatning ved at have et højere indhold af protein og visse mineraler. I følge sundhedsstyrelsen er der ikke grund til at give barnet tilskudsblanding fremfor modermælkserstatning. Og børn der bliver ammet har heller ikke ernæringsmæssigt brug for at få vælling.

Vælling kan tidligst gives til barnet fra 6 mdr.´s alderen, og det anbefales, at man ikke giver...

Læs mere i Babylex

Menstruation - efter fødsel

Det er meget forskelligt, hvornår menstruationen begynder igen efter en fødsel. Hos nogle kvinder kommer menstruationen allerede efter ca. 8 uger, men det er også helt normalt, at menstruationen først kommer et år efter, at du har født.

Hvis du ammer, vil det ofte udskyde din menstruation, så menstruationen først vender tilbage, når du begynder at trappe ned i antallet af amninger eller helt er stoppet. Men menstruationen kan vende tilbage på forskelligt tidspunkt, uanset om du...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Der er ingen tvivl om at Helen er en sundhedsplejerske med hjertet på rette sted og det betyder meget for mig i perioder hvor jeg har været usikker på nogle ting.

Camilla Martin