Brev:
Dreng på 8 uger græder ved brystet
15. marts 2007
Alder:
2 mdr.
Dreng på 8 uger græder ved brystet
Kære Helen
Jeg har en dreng på 8 uger som blev taget ved kejsersnit 3 uger før termin. Han vejede 2828 og i sidste uge vejede han 4.200.
Desværre har han siden sidste weekend været ked af det ved brystet i dagtimerne. Om natten har der indtil videre ikke været nogen problemer. Der spiser han fint uden at græde. Jeg ammer ca. hver 3 time om dagen og hver 3.-4. time om natten.
Det plejer at foregå sådan, at jeg ammer ham ved begge bryster (ca. 10-15 minutter i alt), han får en ren ble, vi snakker lidt og træner ryggen (ligger på maven) og så får han bryst igen (ca. 10-15 minutter) inden han skal i seng igen. Nu afviser han brystet og græder meget højt, når jeg vil amme ham igen efter den rene ble. Så har vi "snakket" og leget lidt mere og så har jeg forsøgt igen at tilbyde ham brystet, for jeg er bange for, at han har spist for lidt. Nogle gange har han så taget brystet igen og andre gange har jeg måttet lægge ham i seng efter kun et have spist i "1. runde".
Hvad kan det skyldes, at han græder så hjertensskærende ved brystet? Jeg er selvfølgelig nervøs for, om han får nok at spise og samtidig frustreret når han afviser mig. Jeg føler, at jeg ikke helt kan læse hans signaler - hvornår er han sulten igen, hvornår vil han bare snakke osv.
Han har en noget rød numse - men det har han efterhånden haft i et par uger. Han har afføring i hver ble (ca. 7-8 bleer i døgnet), så det er svært at holde numsen, selvom jeg smører den med weleda zink salve.
Kærlig hilsen
Stine