Brev:
Ammestop - 7 mdr.
4. marts 2007
Alder:
7 mdr.
Ammestop - 7 mdr.
Jeg er nu for ca. 4 døgn siden stoppet med at amme vores datter, som nu er ca. 7½ måned. Jeg er lige så langsom trappet ned, og havde i 14 dage inden kun ammet ca. 1-2 gange i døgnet. I samme forbindelse er hun kommet på eget værelse og sover nu de fleste nætter igennem. Dog for hun MME af flaske.. Er ikke så god til det, men hvis vi tager os tid, kan hun ca. tage. 2-3 fl. a 120 ml i døgnet + hun drikker mælk og vand af kop i løbet af dagen til måltiderne..
Mit spørgsmål lyder mest på mig selv. Mine bryster er simpelthen så ømme, store og hårde. Hvor længe vil det vare ved? Jeg følger DDV's kostomlægning hvor jeg drikker 2 liter vand + ½ liter mælk dagligt, er det dumt. Jeg har stadig enormt meget mælk i brysterne til trods for ammestop. Hvad kan jeg gøre for at mindske smerterne. Kan ikke ligge på maven, og næsten ikke passe mine bh'er. Vil brysterne blive mindre med tiden?
Jeg har forsøgt at massere dem under bruseren, men det virker ikke rigtig. Hvornår vil man normalt få sin menstruation igen efter ammestop. Havde nemlig svært ved at blive gravid pga. at jeg sjælden fik min menstruation. Derfor ønsker jeg selvfølgelig at det nu skal komme regelmæssigt. Jeg tager mini-piller som gerne skulle styre det lidt.
Et helt andet spørgsmål: Hvornår kan vores datter komme med i sauna?
På forhånd mange tak
Mette