Brev:
Amning og begyndelse på fast føde
17. februar 2006
Alder:
5 mdr.
Amning og begyndelse på fast føde
Hej
Jeg er begyndt på at give mit barn fast føde. Han er helt vild med risgrøden og efter en uge har jeg introduceret ham kartoffel/gulerodsmos. Men det er han til gengæld slet ikke vild med - hverken det hjemmelavede eller købte. I går blandede jeg det så op med risgrød og det gik meget bedre. Så det vil jeg gøre fremover og så løbende ændre på fordelingen, så der til sidst kun er mos tilbage - er det den rigtige måde? Har du andre forslag til, hvad jeg kan tilbyde ham i stedet for?
En anden ting er, at jeg fornemmer, at jeg ikke har så megen mælk. Jeg har ammet mit barn fuldt ud indtil han var ca. 5 ½ måned. Men siden jeg for 14 dage siden begyndte på fast føde - nu to gange dagligt ca. 1 dl. hver gang. - har han ikke været så interesseret i brystet og afviser det ofte. Jeg føler nu, at mælkeproduktionen er gået ned - selv efter 6 timer, hvor han ikke er blevet ammet, er mine bryster ikke spændte og fyldt med mælk - er der noget, som jeg gøre ved det eller skal jeg begynde på modermælkserstatning men så forsvinder jo mælken efterhånden helt?
På forhånd tak for hjælpen. :-)