Amning og begyndelse på fast føde

17. februar 2006

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Amning og begyndelse på fast føde

Hej

Jeg er begyndt på at give mit barn fast føde. Han er helt vild med risgrøden og efter en uge har jeg introduceret ham kartoffel/gulerodsmos. Men det er han til gengæld slet ikke vild med - hverken det hjemmelavede eller købte. I går blandede jeg det så op med risgrød og det gik meget bedre. Så det vil jeg gøre fremover og så løbende ændre på fordelingen, så der til sidst kun er mos tilbage - er det den rigtige måde? Har du andre forslag til, hvad jeg kan tilbyde ham i stedet for?

En anden ting er, at jeg fornemmer, at jeg ikke har så ...

Annonce

... megen mælk. Jeg har ammet mit barn fuldt ud indtil han var ca. 5 ½ måned. Men siden jeg for 14 dage siden begyndte på fast føde - nu to gange dagligt ca. 1 dl. hver gang. - har han ikke været så interesseret i brystet og afviser det ofte. Jeg føler nu, at mælkeproduktionen er gået ned - selv efter 6 timer, hvor han ikke er blevet ammet, er mine bryster ikke spændte og fyldt med mælk - er der noget, som jeg gøre ved det eller skal jeg begynde på modermælkserstatning men så forsvinder jo mælken efterhånden helt?

På forhånd tak for hjælpen. :-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Fladt baghoved

Da små børns kranieknogler er bløde og ikke helt sammenvoksede, kan de tage facon efter, hvordan barnet lejres. Det kan give barnet en flad eller skæv hovedfacon, - dette kaldes lejringsbetinget skævhed af kraniet.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at børn altid lejres på ryggen, når de skal sove, fordi dette mindsker risikoen for vuggedød. Du skal være opmærksom på, at barnet ikke ligger med hovedet til den samme side, hver gang det sover, da dette kan medføre, at barnet får en skæv...

Læs mere i Babylex

Vugge - møbel

En vugge er en lille babyseng, der kan vugges/gynges. At bruge en vugge har mange fordele, da det er med til at stimulere barnets ligevægtsorgan og dermed har betydning for barnets videre udvikling. Samtidig er en vugge ofte mindre end en tremmeseng, hvilket er med til at gøre den tryg for baby at sove i - mange børn kan sove i en vugge de første 3-4 måneder.

Der findes mange forskellige vugger på markedet, og i mange familier er en vugge også noget, der går i arv. Nogle vugger...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for alt din støtte og hjælp indtil nu. Igennem dig har jeg lært at have tillid til mine beslutninger og oser ud af tryghedsposen til min dreng og dette med god samvittighed!!!

Ingen tvivl om at du altid skal være min sundhedsplejerske :-)

Kærlig hilsen
P, mor til dreng på 15 måneder.