Overproduktion af mælk?

31. oktober 2017

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Overproduktion af mælk?

Kære Helen

Tak for tidligere svar på spørgsmål - jeg har endnu et spørgsmål omkring min produktion af mælk.

Jeg har en søn på 9 uger og synes min produktion af mælk svinger meget - dog har jeg ofte haft for meget mælk. Der har dog været nogle korte perioder, hvor produktionen har været tilpasset min søns behov. Jeg kan umiddelbart ikke se forskel på de perioder med overproduktion og de perioder med tilpasset produktion.

Jeg oplever for tiden, at jeg henimod aftenen og om natten får stenhårde bryster, som er fyldt med mælk. Om natten siver der mælk ud og min søn på 9 uger kan have svært ved at holde vacuumet, når han dier, fordi brystet er så spændt. Det er virkelig ubehagelig og stikker og prikker i ...

Annonce

... brystet, hvilket betyder, at jeg kan have svært ved at sove. Jeg malker derfor ud om morgenen efter min søvn har spist. Jeg sørger for ikke at malke for meget ud, for jeg vil helst ikke sætte produktionen op.

Jeg tænker at problemet måske skyldes at min søn nu tager længere søn stræk end tidligere? Førhen skulle han ammes hver anden time, men nu kan der sommetider gå 3-4 timer om natten.

Jeg føler dog,det er en ond cirkel jeg er kommet ind i, hvor jeg er nødt til at malke ud og at mine bryster ofte gør ondt.

Har du en ide til, hvordan jeg kan få sat produktionen af mælken ned? Eller må jeg bare acceptere, at der i perioder vil være en overproduktion af mælk?

På forhånd tak for svar

Med venlig hilsen
Maiken

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Sushi til gravide og ammende

Gravide og ammende må meget gerne spise sushi, og det kan være en udmærket måde at få varieret sit indtag af fisk på. Der er dog lidt forholdsregler du skal tage.

Fødevarestyrelsen pålægger både forhandlere, sushi-restauranter og øvrige leverandører at dybfryse fisken før den sælges. Fisken skal være frosset ned til til -20 grader i 24 timer for at komme eventuelle parasitter i fiskekødet til livs.

Vælger du at lave sushi selv, skal fisken på samme måde fryses ned...

Læs mere i Babylex

Pusleplads til baby

Der er flere tusinde gange, du skal skifte dit barn, hvis det bruger ble i ca. tre år. Sørg derfor for at indrette en god pusleplads - altså et sted hvor barnet ligger trygt og godt, og hvor du ikke får ondt i ryggen af de mange bleskift.

- Sørg for at puslepladsen passer i højden til den person, som hyppigst skifter barnet.

- Sørg for at have alt, hvad du skal bruge inden for rækkevidde. Når dit barn ligger på puslebordet, må du af sikkerhedshensyn ikke gå fra...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de altid fine og uddybende svar. De giver os ro på :)

Tak, fra en mor til 2