Brev:
Nedsat mælkeproduktion?
11. oktober 2017
Alder:
3 mdr.
Nedsat mælkeproduktion?
Hej Helen
Tak for dit svar. Nu arbejder vi på jetlag som du forslog :)
Nu er det til noget mere bekymrende
Da vi ankom Kina blev hun syg. Hun gylpede al mælken op, hoster og var snottet og havde en smule feber. Vi var på hospitalet og de sagde det var virus og at vi skulle observere, og give febernedsættende hvis den steg
Hun er nu næsten rask (hoster og snottet, uden feber). Men blandingen af nye omgivelser, jetlag, sygdom og mor her måske stresset gør, at jeg er i tvivl om hun får nok
Jeg fuldammede hende i Dk, og gav næsten hver 2,5-3 time.
Eftersom vi er i Kina er jeg tit i tvivl om hun er sulten eller blot overtræt og trænger til at sove ELLER om hun blot vil slukke tørsten pga den fugtige varme
Hun har de sidste 2-3 dage kun leveret 3 tissebleer (ikke særlig tunge), og derfor er jeg i tvivl om det er fordi jeg ikke har nok mælk
Hendes vægt har ikke steget siden 2 uger siden (godt nok har jeg ikke samme vægt som SP dog),6,6 kg.
Hun følger altså ikke sin kurve, hvor hun tidligere lå i 85% percentil nu ligger i 75% percentilen
Hun virker heller ikke til selv at søge om maden, det er oftest mig som er i tvivl, og så byder hende. Hun spiser, men oftest er det kombinereret med træthed at hun døser hen og ikke spiser ihærdigt som når hun virkelig er sulten
Jeg er i tvivl om jeg så skal observere grundet stress og nye omgivelser eller booste mælkeproduktion med hyppigere amning. Men hvis det ikke skyldes mælkeproduktion er jeg bange for at hun kun får den flade mælk og ikke den fede som jo hør hende mæt og tyk
Hendes vågne timer er hun aktiv, smiler, dog meget urolig/hidsig. Men det kan måske skyldes tigerspringet?
Jeg vil blive ked af at opgive amningen. Hvad synes du jeg skal gøre?
Skal jeg prøve at amme hver 3.time og se om hun selv søger og spiser?
Hun er i dag 3 mdr og ca 2 uger gammel
På forhånd tak for hjælpen