Nedsat mælkeproduktion?

11. oktober 2017

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Nedsat mælkeproduktion?

Hej Helen

Tak for dit svar. Nu arbejder vi på jetlag som du forslog :)

Nu er det til noget mere bekymrende

Da vi ankom Kina blev hun syg. Hun gylpede al mælken op, hoster og var snottet og havde en smule feber. Vi var på hospitalet og de sagde det var virus og at vi skulle observere, og give febernedsættende hvis den steg

Hun er nu næsten rask (hoster og snottet, uden feber). Men blandingen af nye omgivelser, jetlag, sygdom og mor her måske stresset gør, at jeg er i tvivl om hun får nok

Jeg fuldammede hende i Dk, og gav næsten hver 2,5-3 time.
Eftersom vi er i Kina er jeg tit i tvivl om hun er sulten eller blot overtræt og trænger til at sove ELLER om hun blot vil slukke tørsten pga den fugtige varme

Hun har de sidste 2-3 dage kun leveret 3 tissebleer (ikke særlig tunge), og derfor er jeg i tvivl om det er fordi jeg ikke har nok mælk
Hendes vægt har ikke steget siden 2 uger siden (godt nok har jeg ikke samme ...

Annonce

... vægt som SP dog),6,6 kg.

Hun følger altså ikke sin kurve, hvor hun tidligere lå i 85% percentil nu ligger i 75% percentilen

Hun virker heller ikke til selv at søge om maden, det er oftest mig som er i tvivl, og så byder hende. Hun spiser, men oftest er det kombinereret med træthed at hun døser hen og ikke spiser ihærdigt som når hun virkelig er sulten

Jeg er i tvivl om jeg så skal observere grundet stress og nye omgivelser eller booste mælkeproduktion med hyppigere amning. Men hvis det ikke skyldes mælkeproduktion er jeg bange for at hun kun får den flade mælk og ikke den fede som jo hør hende mæt og tyk

Hendes vågne timer er hun aktiv, smiler, dog meget urolig/hidsig. Men det kan måske skyldes tigerspringet?

Jeg vil blive ked af at opgive amningen. Hvad synes du jeg skal gøre?
Skal jeg prøve at amme hver 3.time og se om hun selv søger og spiser?

Hun er i dag 3 mdr og ca 2 uger gammel

På forhånd tak for hjælpen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Savl

Alle babyer savler, men nogen savler meget og andre lidt.

Spædbørn og småbørn savler ofte meget, de danner mere mundvand end vi voksne gør og putter ofte også fingrene i munden. Der sker også nogle enzymændringer i barnets spyt, som gør at barnet kan savle mere i perioder. Og i perioder, hvor barnet f.eks. får tænder, vil det ofte også savle mere.

I de periode hvor barnet savler meget kan det være en god idé at bruge en savlesmæk. Til små børn er en blød af frotté...

Læs mere i Babylex

Babysvømning

Der er mulighed for at gå til babysvømning i de fleste svømmehaller. Der findes også private hjem, med et opvarmet bassin, hvor man har små hold for babyer og deres forældre.

Babysvømning er godt for barnets balance, hvilket har betydning når barnet senere skal lære at sidde, kravle eller gå. Det at være i lunt vand, kender barnet også fra sin tid i livmoderen og når barnet er i vandet stimuleres alle sanser - ikke bare balancen, men også høresansen, lugtesansen (og nogle gange...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Fantastisk hjemmeside, fantastiske bøger og fantastiske meninger!

Kærlig hilsen
Mor til Elias, 7 måneder.