Foretrækker flaske frem for bryst

3. august 2017

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Foretrækker flaske frem for bryst

Kære Helen.

Vi har en lille dreng på fire måneder, som efterhånden er gået helt over til modermælkserstatning, fordi jeg ikke kunne følge med hans appetit - men også fordi han begyndte at afvise brystet efter at være blevet introduceret til flasken. Det startede, da jeg havde forsøgt at få mælkemængden op og han derfor var lagt til mange gange, hvor der ikke kom særlig meget mælk. Så begyndte han at vende hovedet væk, når jeg forsøgte at lægge ham til.

Nu kan jeg primært snyde ham til at spise, når han ...

Annonce

... lige er vågnet eller om natten. Dog bliver han ofte ked af det om natten, hvis han ikke får fat i brystet i første sekund han prøver.

Jeg har nu købt en elektrisk pumpe, og pumper ganske enkelt bare ud og giver ham i flasken - det fungerer fint.

Men jeg vil høre, hvor længe, det giver mening at blive ved med dette? Og har du en ide om, hvorfor han foretrækker flasken? Jeg vil gerne give ham modermælk så længe det gør en sundhedsmæssig forskel for ham.

Tak for mange gode svar :)

Mange hilsner
Sofie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Opkast - baby og børn

Der er forskel på at gylpe og på at kaste op. Gylp kommer stille efter et måltid, hvor opkast er mere voldsomt og i større mængder. Hvis barnet kaster op, vil det ofte også være uroligt og utilpas. Hvis barnet kun kaster op en enkelt gang, er der ikke grund til bekymring.

Opkastning hænger ofte sammen med, at barnet fejler noget andet og måske også har feber. Barnet vil ofte have ondt i maven, virke slap og træt, vil måske vægre sig mod at spise. Sammen med opkastning kommer...

Læs mere i Babylex

Bleudslæt

Bleudslæt ses som rødme på numsen. Det kan være små røde pletter, men det kan også være store røde skjolder på huden. Der kan gå hul og komme sår, hvis det er rigtig slemt.

Bleudslæt opstår ofte, hvis barnet har haft en ble på for længe, der har været for våd af tis eller afføring. Det er syren i urin og afføring, der så ødelægge barnets hud. Børn kan også blive røde i numsen i forbindelse med diarré, hvor man måske ikke når at opdage at barnet har noget i bleen og derfor ikke...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så er jeg tilbage i klubben igen, for nu er barn nummer to kommet til, og med ham nye udfordringer, for ingen børn er jo ens ;-) Og jeg trænger til lidt professionel hjælp fra en sundhedsplejerske, der ikke er bange for at have en mening.

Hilsen mor til to drenge