Brev:
Foretrækker flaske frem for bryst
3. august 2017
Alder:
4 mdr.
Foretrækker flaske frem for bryst
Kære Helen.
Vi har en lille dreng på fire måneder, som efterhånden er gået helt over til modermælkserstatning, fordi jeg ikke kunne følge med hans appetit - men også fordi han begyndte at afvise brystet efter at være blevet introduceret til flasken. Det startede, da jeg havde forsøgt at få mælkemængden op og han derfor var lagt til mange gange, hvor der ikke kom særlig meget mælk. Så begyndte han at vende hovedet væk, når jeg forsøgte at lægge ham til.
Nu kan jeg primært snyde ham til at spise, når han lige er vågnet eller om natten. Dog bliver han ofte ked af det om natten, hvis han ikke får fat i brystet i første sekund han prøver.
Jeg har nu købt en elektrisk pumpe, og pumper ganske enkelt bare ud og giver ham i flasken - det fungerer fint.
Men jeg vil høre, hvor længe, det giver mening at blive ved med dette? Og har du en ide om, hvorfor han foretrækker flasken? Jeg vil gerne give ham modermælk så længe det gør en sundhedsmæssig forskel for ham.
Tak for mange gode svar :)
Mange hilsner
Sofie