Hvordan får vi ham til at tage flaske

11. juli 2017

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Hvordan får vi ham til at tage flaske

Kære Helen .

Jeg skal starte arbejde her om 1 mdr. Vores søn er 7 måneder på søndag.
Nedtapningen af amning går fint. Han får fem gange i døgnet og fra mandag i næste uge går vi ned til 4 gange.

Mit andet barn ammede jeg til hun var 13 måneder så har ingen erfaring med flaske overhovedet. Men denne gang har vi behov for at han tager flaske. En ting er jeg snart skal på arbejdet, det andet er jeg skal ud og rejse med arbejdet sidst i september mdr og der er jeg væk i 7 dage.

Jeg har købt din bog amning og flaske, men det giver mig ikke svar på mine spørgsmål.

Lige nu har jeg købt en ny sutteflaske og tre forskellige modermælkserstatninger så vi er ...

Annonce

... klar. Men de gange vi har prøvet og tilbyde flasken bliver han så ulykkelig.

Logisk set er det jo forståeligt da han er vant til mine bryster og det er der han får tryghed. Men jeg kan mærke det stresser mig hel vildt da jeg skal igang igen, samt en lidt dårlig samvittighed da jeg ikke kan amme ham lige så længe som min første.

Alle griner og siger, at han nok skal komme til at tage flaske når jeg ikke er der. Men jeg har behov for det fungere inden jeg starter på arbejde.

Hele næste uge skal han med far på arbejde.

Så hvordan får vi lille babydreng til at tage denne sutteflaske så jeg kan trappe helt ud af det? Og på en god måde for os alle sammen ?

:-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Slå

Det er forbudt ved lov at slå sit barn. Den såkaldte revselsesret blev afskaffet af Folketinget i 1997. At slå sine børn er således en ulovlig måde at opdrage på - og det gælder også "dask over fingrene", hvis det lille barn piller ved noget det ikke må. Et barn der bliver slået vil føle sig mindre værd.

Et barn der bliver slået er udsat for fysisk vold. Det kan være at barnet får en lussing, en endefuld, at barnet bliver sparket, rusket, brændt med cigaretter eller lignende....

Læs mere i Babylex

Vælling

Vælling er en tilskudsblanding, og det minder i sammensætning om en tynd grød. Tilskudsblading adskiller sig fra modermælkserstatning ved at have et højere indhold af protein og visse mineraler. I følge sundhedsstyrelsen er der ikke grund til at give barnet tilskudsblanding fremfor modermælkserstatning. Og børn der bliver ammet har heller ikke ernæringsmæssigt brug for at få vælling.

Vælling kan tidligst gives til barnet fra 6 mdr.´s alderen, og det anbefales, at man ikke giver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

tusind tak for en eminent brevkasse, den har jeg fundet og finder meget trøst og viden i.

Mor til dreng 16 måneder