Brev:
Hvordan får vi ham til at tage flaske
11. juli 2017
Alder:
7 mdr.
Hvordan får vi ham til at tage flaske
Kære Helen .
Jeg skal starte arbejde her om 1 mdr. Vores søn er 7 måneder på søndag.
Nedtapningen af amning går fint. Han får fem gange i døgnet og fra mandag i næste uge går vi ned til 4 gange.
Mit andet barn ammede jeg til hun var 13 måneder så har ingen erfaring med flaske overhovedet. Men denne gang har vi behov for at han tager flaske. En ting er jeg snart skal på arbejdet, det andet er jeg skal ud og rejse med arbejdet sidst i september mdr og der er jeg væk i 7 dage.
Jeg har købt din bog amning og flaske, men det giver mig ikke svar på mine spørgsmål.
Lige nu har jeg købt en ny sutteflaske og tre forskellige modermælkserstatninger så vi er klar. Men de gange vi har prøvet og tilbyde flasken bliver han så ulykkelig.
Logisk set er det jo forståeligt da han er vant til mine bryster og det er der han får tryghed. Men jeg kan mærke det stresser mig hel vildt da jeg skal igang igen, samt en lidt dårlig samvittighed da jeg ikke kan amme ham lige så længe som min første.
Alle griner og siger, at han nok skal komme til at tage flaske når jeg ikke er der. Men jeg har behov for det fungere inden jeg starter på arbejde.
Hele næste uge skal han med far på arbejde.
Så hvordan får vi lille babydreng til at tage denne sutteflaske så jeg kan trappe helt ud af det? Og på en god måde for os alle sammen ?
:-)