Brev:
Har brug for brystet for at sove videre
27. juni 2017
Alder:
3 mdr.
Har brug for brystet for at sove videre
Hej Helen.
Den sidste uges tid er min datter begyndt at vågne én gang i timen i hendes middagslur og det eneste der kan få hende hen igen er brystet. Hun er begyndt at sove 2-3 timer til middag de sidste 14 dage og det er jeg rigtig glad for - før var det kun 30-40 min. Nu vågner hun (øjnene er stadig lukkede men hun græder og basker med arme og ben) ca. 1 gang i timen og jeg kan kun få hende til at slappe af/sove igen ved at tilbyde brystet. Har forsøgt med vuggebevægelser, snak, sang, berøringer mm., men det er kun brystet der kan hjælpe.
Er det OK at jeg tilbyder hende brystet for at hun kan sove videre eller er det en dum vane? Vil være ked af hvis jeg ikke kan tilbyde brystet og hun så dermed kun sover ca. 45 min.
Det er måske bare en fase hun er igennem? (tigerspring?).
Jeg tænker at hun vågner fordi at hun egentlig er sulten. Prøver at amme hende godt inden sovetid (og hele dagen igennem - ca. hver 2 time), men ALT andet er mere spændende, så amningerne varer ikke længe og dermed bliver hun nok ikke helt mæt.
Nogle nætter føles det som om hun også vågner hver time (jeg kigger ikke på uret hver gang), men det er ikke hver nat (ofte går der 2-3 timer imellem amningerne).
Hilsen