Har brug for brystet for at sove videre

27. juni 2017

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Har brug for brystet for at sove videre

Hej Helen.

Den sidste uges tid er min datter begyndt at vågne én gang i timen i hendes middagslur og det eneste der kan få hende hen igen er brystet. Hun er begyndt at sove 2-3 timer til middag de sidste 14 dage og det er jeg rigtig glad for - før var det kun 30-40 min. Nu vågner hun (øjnene er stadig lukkede men hun græder og basker med arme og ben) ca. 1 gang i timen og jeg kan kun få hende til at slappe af/sove igen ved at tilbyde brystet. Har forsøgt med vuggebevægelser, snak, sang, berøringer mm., men det er kun brystet der kan hjælpe.

Er det OK at jeg tilbyder hende brystet for at hun kan ...

Annonce

... sove videre eller er det en dum vane? Vil være ked af hvis jeg ikke kan tilbyde brystet og hun så dermed kun sover ca. 45 min.

Det er måske bare en fase hun er igennem? (tigerspring?).

Jeg tænker at hun vågner fordi at hun egentlig er sulten. Prøver at amme hende godt inden sovetid (og hele dagen igennem - ca. hver 2 time), men ALT andet er mere spændende, så amningerne varer ikke længe og dermed bliver hun nok ikke helt mæt.

Nogle nætter føles det som om hun også vågner hver time (jeg kigger ikke på uret hver gang), men det er ikke hver nat (ofte går der 2-3 timer imellem amningerne).

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Sygt barn

Det er altid svært at vurdere hvad et lille barn fejler, og er du i tvivl er det altid en god idé at kontakte lægen. Hellere en gang for meget end en gang for lidt.

De mest almindelige sygdomme hos børn er: Forkølelse, øjenbetændelse, mellemørebetændelse, lungebetændelse, maveinfektioner og skoldkopper.

Symptomerne er ofte: Manglende appetit, ondt i maven, opkastning og diarré samt feber.

Hvis det bliver nødvendigt at indlægge barent på sygehus er...

Læs mere i Babylex

Tænder

Der er stor forskel på, hvornår børn får deres første tænder. Nogle bliver født med en tand eller to. Andre er over et år før den første tand melder sig.

De fleste børn får dog deres første tænder omkring 6 mdr.´s alderen og vil have et komplet sæt tænder omkring 3 års alderen, dvs. 20 tænder.

Mange børn får ondt i gummerne, når tænderne bryder igennem. Her kan det hjælpe med en bidering, eller noget koldt at bide i f.eks. et stykke agurk. Skær en skive agurk på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Du är min absoluta förebild inom allt med barn och allt som rör barnuppfostran/sömn/mat/sjukdom. Trots att jag aldrig träffat dig känner jag ett 100% förtroende och respekt för dig och känner att din syn på barn och hur man ska hantera olika situationer är helt rätt. Det finns så många metoder och syn på området idag men du har en sån sund och kärleksfull inställning.

För att sammanfatta det jag precis skrev: Du är min "guru" inom området och jag är glad att jag Tack vare min danska svärmor fann din sida och äntligen kunde få den hjälp och feedback jag så väl behövde!

Tack
/Erika