Vil ikke tage flaske

11. juni 2017

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Vil ikke tage flaske

Hej Helen.

Og tak for dine svar.

Vi øver som sagt hver dag med flasken, men hun vil bare ikke drikke af den. Vi har prøvet forskellige slags (Phillips avent og medela calma) og forskellige slags mme (NAN, Arla og Allomin), men hun vil ikke og ender med at blive godt sur/ked af det. Har du nogle fif?

En af grundene til jeg vil stoppe amningen ved 6 måneder er for at have muligheden for at tage ud en aften (bare engang imellem). Kan jo ud fra dine dagsplaner se at aften-tåren typisk er ...

Annonce

... den sidste man fjerner. Så det ville være dejligt hvis far (bare engang imellem) har mulighed for at tage aften-tjansen. Ved godt det måske lyder lidt egoistisk, men har svært ved at tænke på at jeg ikke kan tage afsted bare 1 aften det næste lille år.

Hvis vi ikke får held med flasken (hvilket det desværre ikke tyder på lige nu) - kan man så bruge noget andet at putte med når hun når de 6 måneder (mælk af kop eller måske vælling - hvis hun da vil drikke det af flaske)...?

Tak på forhånd :-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Babyslynge

En babyslynge er et klæde, som man på forskellig vis binder omkring sig. Oftes er der et spænde eller en ring i den ene ende. Når Slyngen bindes fremkommer en lomme, hvori baby ligger eller sidder.

Slyngens fordel er at den yder støtte til hele babys krop og hoved, både når dit barn ligger og sidder. Der er mulighed for at variere bærestilling, hvilket er godt, hvis barnet bæres ofte eller længere tid af gangen.

I en babyslynge kan du normalt bære din baby længe...

Læs mere i Babylex

Leg

For det lille barn er leg meget vigtigt, da det er igennem leg, at barnet udforsker verden og dermed udvikler sig. Og I begyndelsen er I forældre det bedste legetøj, og jeres barn vil elske jeres mimik, lyde og berøring.

Jeres barn har stor glæde af, at I tumler, triller, hjælper barnet med at cykle med benene, danser med barnet i armene... Ligesom jeres barn har brug for at mærke jer tæt på, ligge hud-mod-hud, blive kysset, krammet, kærtegnet og sunget for.

I takt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Igen må jeg ty til dig som fantastisk hjælper og rådgiver.

Min skønne søn på 11 måneder skal starte i dagpleje i morgen og jeg er virkelig i krig med mine følelser.

Øv altså. Helen, jeg har virkelig brug for et ærligt råd og jeg har brug for at få sat sindet lidt på lavt blus.

Mange kærlige hilsner
Mor til dreng på 11 måneder