Amning og putning - 13 mdr.

9. maj 2017

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Amning og putning - 13 mdr.

Hej Helen

Så er jeg tilbage igen :)

Vi er igang med at flytte og snart er vi på plads det nye sted og klar til at starte en ny putterutine op. Vi bor pt et helt tredje sted og har valgt ikke at ændre på nogle rutiner af de gamle for at sikre vores dreng på 1 år så meget ro i al dette kaos.

MEN

Jeg vil rigtig gerne have et råd. Jeg ammer stadig og vil gøre det et stykke tid endnu, men jeg vil godt ændre lidt på min måde at gøre det på.

Jeg ammer for at putte ham om aftenen samt om natten alt efter behov. Jeg ammer når jeg kommer hjem fra arbejde også.

Jeg elsker at amme og have ham tæt og derfor vil jeg gerne fortsætte så meget jeg nu kan. Jeg tror på friamning og tror på at han selv siger fra når han ikke vil mere. Med det sagt kunne jeg godt tænke mig at aftenputning nogle gange eller altid kunne gøres uden at amning var afgørende.

Jeg vil gerne forstætte med at amme lidt endnu, men kunne godt tænke mig at han ikke var afhængig af amning for at blive puttet om natten, samt at natteamning kunne blive reduceret eller fjernet uden at jeg behøver at stoppe med at amme helt.

Hvorfor? Det er simpelhen fordi at jeg ikke endnu i dette år har kunne lave noget efter kl 19, fordi han er afhængig af mig, og dette er og har jeg ...

Annonce

... været fuldstændig indforstået med. Jeg kunne dog godt tænke mig at min mand kunne putte ham samt være hjemme med ham om aftenen/natten og kunne give ham en god nat uden mig, hvis jeg nu skulle komme senere hjem af en eller anden årsag.

Jeg er så splittet i dette brev, fordi jeg elsker at amme og putte ham, kan dog også mærke jeg virkelig gerne vil have et putteritual på banen om aftenen og natten som også gør ham tryg ved andre end mig, nemlig hans far.

Yderemere vil jeg gerne tilbage til det jeg prøvede før i tiden, nemlig at putte ham i hans seng efter amning, sige godnat og at han skal kalde så kommer jeg, og så herefter gå ind til ham hver 5 minut indtil han sover. Dette gik rigtig godt med at teste det, men mens vi er igang med at flytte har vi valgt at putte ham med amning, da han sover et helt nyt sted osv.

Jeg vil gerne tilbage til at prøve den måde at putte på når vi er faldet på plads det nye sted, har du nogle råd?

Vores aftenritual er således:

1630-17 Aftenbad ( hver anden aften)

18.00 Aftensmad

1830 I nattøj, børste tænder, rede hår og hygge lidt på puslebordet

En lille godnathistorie

1900 Godnat med amning og en lille historie som jeg fortæller imens jeg ammer.

Håber du kan hjælpe med nogle inputs.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Parforhold

Når I bliver forældre vil sammeholdet og de varme følelser mellem jer sandsynligvis blive styrket. I vil se hinanden på en anden måde, og det kan være meget berigende at se sin partner i den nye rolle som mor eller far. For mange føles det som en ny kærlighed, netop at se sin elskede sammen med det lille barn, det lille menneske man har skabt sammen.

Men det nye familieliv, hvor man pludselig ikke mere er et par, men er forældre kan også være svært og kan være skuffende. Måske er...

Læs mere i Babylex

Bleer

Det må anbefales at bruge engangsbleer, da dette er både nemt og rart for mor og barn. Bleerne bliver bedre og bedre kvalitet og det er muligt at købe svanemærkede bleer, så man både skåner barn og miljø. Det er normalt ikke mere miljøbelastende at bruge engangsbleer, end stofbleer der skal vaskes, koges og tumbles.

Dit barn skal i starten skiftes 6-10 gange i døgnet og barnet vil ofte bruge ble til det er 2 ½ - 3 år gammelt. Efter 3 års alderen bruger mange stadig ble om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Igen må jeg ty til dig som fantastisk hjælper og rådgiver.

Min skønne søn på 11 måneder skal starte i dagpleje i morgen og jeg er virkelig i krig med mine følelser.

Øv altså. Helen, jeg har virkelig brug for et ærligt råd og jeg har brug for at få sat sindet lidt på lavt blus.

Mange kærlige hilsner
Mor til dreng på 11 måneder