Ammestrejke - 3 mdr.

25. marts 2017

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Ammestrejke - 3 mdr.

Kære Helen.

Jeg skriver til dig igen da der er opstået et nyt problem i vores lille familie.

Vores søn på 3,5 måned er gået i ammestrejke. Han nægter at tage brystet og protesterer helt vild lige så snart jeg forsøger at ligge ham til.

Jeg har prøvet forskellige ammestillinger og at amme ham i soveværelset hvor der er fuldstændig ro og at ligge hud mod hud, men det hjælper ikke. Når jeg tænker tilbage har der måske være en optakt til dette da han var umulig at amme inden han blev puttet til lur- jeg tænkte at det var fordi han var træt men selvom jeg tog ham tidligere var det samme problem.

Pludselig en dag nægtede han fuldstændig at blive ammet. Det har nu stået på i 6 dage. Jeg har fundet ud af at jeg kan lokke lidt mælk i ham ved at få ham til at halv sove, så han nærmest dier i søvne. Det er dog ret omstændigt da han protesterer voldsomt når han skal puttes. Om natten går amningen også fint. Det skal siges at jeg har masser af mælk og det kommer hurtigt.

Vi har prøvet at malke ud og give ham sutteflaske men han bliver også sur ...

Annonce

... på flasken. Nogle gange har vi dog mere held med den (måske fordi den er ny og spændende?) og andre gange mere held med amning. Vi har prøvet at give ham en flaske med mme, da jeg har læst at det kan være smagen i min mælk der har ændret sig. Han var måske lidt mere villig til at tage mme, men han var stadig ikke overbevist.

Vi har haft besøg af en ammerådgiver som ikke har set noget lignende og ikke gav nogle råd. Vi har selv en fornemmelse af at det måske er fordi han er så klar til lidt skemad, da han bliver VILD når vi putter noget i munden og når han får sine D dråber på ske. Det har han ikke været før. Kan det være derfor?

Hvor længe kan en ammestrejke vare og kan vi få en rolig og velfungerende amning op at køre igen? Det er hård sådan at blive afvist på den måde og jeg havde ikke forestillet mig hvor mange følelser der er forbundet med det. Jeg vil være ærgerlig over hvis vi helt skulle droppe amningen, men omvendt så er det også bare for hårdt for os alle hvis det skal fortsætte på denne måde.

Kærlig hilsen
En lidt frustreret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

30. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Kamillete til baby?

Hej Helen I følge vores sundhedsplejerske, så bør vi ikke give kamillete til...

Annonce

Viden om børn:

Colostrum (råmælk)

Colostrum er navnet på den mælk der dannes i brystet umiddelbart efter fødslen. Dette kaldes også råmælk og alle kvinder vil danne råmælk, også selvom de føder for tidligt.

Råmælken er meget proteinrig og indeholder antistoffer som er med til at bekytte barnet mod sygdomme og beskytte imunforsvaret. Antistofferne beskytter mod sygdomme ved at beklæde tarmsystemet indvendigt, så bakterier mv. trænger ind i tarmen.

Colostrum er fed og gullig. Den kommer i små...

Læs mere i Babylex

Graviditet

Det første tegn på, at du er gravid, er normalt udebleven menstruation, eller at du bløder meget lidt. Derudover kan du få kvalme - især om morgenen. Dine bryster kan vokse og blive ømme. Du kan også opleve at være ekstra træt.

Har du mistanke om, at du er gravid, så er det en god idé at tage en graviditetstest. Du bør også altid kontakte din læge, for at aftale tid til en graviditetskonsultation.

Graviditeten varer normalt 40 uger, og lægen vil beregne din...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg har længe fulgt med i din brevkasse og har selv fået hjælp til mange "problemer" fra dine svar til andre! Du har været en stor hjælp uden du har vidst det ...!

Bedste hilsner
Sanne mor til dreng på 8 måneder