Brev:
Slut med amning snart
15. marts 2017
Alder:
7 mdr.
Slut med amning snart
Hej Helen,
Tak for din gode brevkasse.
Vores lille dreng er nu blevet 7 1/2 måned, og jeg er så småt (desværre) begyndt at tælle ned til jeg skal på job igen pr. 1/5, og far skal tage over med tre måneders barsel. Til den tid er baby 9 måneder gammel.
Da jeg har en del udenlandsrejser med overnatning i forbindelse med mit job, bliver jeg nødt til at stoppe med amningen samtidig.
Mit spørgsmål går på, hvordan jeg bedst gør det? I øjeblikket bliver han ammet ca 5 gange dagligt: tidlig morgen kl. 5 eller 6, en gang i løbet af dagen (enten til formiddagslur eller til eftermiddagslur), kl. 20.30 til aftenlur, ca midnat og en gang i løbet af natten. Nogle gange får han mere end en gang før putning, hvis jeg ikke kan få ham til at falde til ro.
Vi er stadig ikke lykkedes med sutteflaske eller med at få far til at stå for putningen, så det er ene og alene mig, der står for det i dag.
Han spiser ellers fint en række forskellige madvarer som broccoli, blomkål, rugbrødshapsere med leverpostej, fiskedeller mv. - udover havregrød, banan mv.
Har du samtidig et forslag til en dagsplan? Jeg synes, vi har været i en fin rytme de seneste par måneder, men den sidste uges tid er det gået helt i uorden igen, da han vågner meget tidligt (kl. 5) og ikke vil sove mere, samtidig med at han nogle gange ikke falder i søvn førend kl. 23.
De bedste hilsner,
Mor