Alkohol og amning - 3 mdr.

6. marts 2017

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Alkohol og amning - 3 mdr.

Hej Helen

Jeg har i hele min graviditet været meget omhyggelig med ikke at få noget alkohol og havde egentlig også en opfattelse af, at man ikke kunne amme og drikke alkohol. Da jeg så var til første tjek med min lille datter hos min læge, sagde han, at det jo altså ikke gjorde noget at man tog et glas vin, eller to, og at det nok ville gøre at vi fik en roligere baby.

Selvom jeg har været meget påpasselig igennem min graviditet, har jeg da savnet et godt glas rødvin og jeg har derfor taget min læges ord meget bogstaveligt. Dvs. 1-2 glas rødvin fredag og lørdag, men timet så der var så langt tid som muligt før Emily skulle ammes igen.

Her forleden ligger jeg så og læser i din bog "du bliver en skøn mor" og ser til min rædsel at du har skrevet at man ikke må drikke alkohol når man ammer. Jeg føler mig jo som verdens ...

Annonce

... dårligste mor og kan ikke få ud af mit hoved om jeg måske har skadet min dejlige lille datter.

Skal jeg være nervøs og er det et totalt No-go? Alle jeg har snakket med, dog af lidt ældre generation, siger det er ok når jeg ikke har ammet lige efter.

Da jeg blev medlem her for at kunne spørge dig om dette, så jeg at der var en ny anbefaling af jern til præmature eller babyer med lav fødselsvægt. Min datter vejede kun 2100 gram da hun blev født. Jeg blev sat igang 10 dage før termin. Alt er ellers som det skal være , men vi var indlagt på neonatal i en uge indtil amningen kørte og hendes vægt steg. Vi fik intet at vide om jerntilskud. Hun er nu 3 måneder og 15 dage og nu er jeg da helt skidt tilpas da jeg aldrig har givet hende jern. Er det for sent at begynde nu?

Håber du kan berolige mig lidt.

Med venlig hilsen
Therese

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Barnepige

Hvis du har brug for at få dit barn passet, så vælg altid en person som barnet kender og en person du har tillid til.

Det skal være en person, som kan overskue situationen og bevare roen, hvis noget uforudset skulle ske.

Generelt bør man ikke lade sit barn passe af en under 12-13 år - men det afhænger naturligt af vedkommendes modenhed. Nogle piger er meget modne i denne alder, hvor andre er for umodne til at kunne tage det ansvar, det er at passe et lille barn....

Læs mere i Babylex

Autostol

Til transport i bil skal barnet sidde i en godkendt autostol. Det lille barn skal helst sidde fastspændt med ryggen mod kørselsretningen.

Autostole skal være godkendt efter ECE (R)-44-03 eller 44-04. Der skal være et E-mærke på stolen, og den lange talrække under eller efter E-mærket skal starte med enten 03 eller 04.

For fastmonterede autostole hedder godkendelsen ECE (R) 44-05.

Autostole med andre mærkninger skal også være E-mærket, for at de er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

1000 tak for dit svar. Jeg blev meget glad for at læse dine kommentarer vedr. min "dårlige samvittighed" over at have sendt Caroline i vuggestue da hun blev storesøster. Det lettede virkeligt.

Carolines mor