Brev:
Slut med at amme
6. marts 2017
Alder:
8 mdr.
Slut med at amme
Hej Helen,
Tusind tak for dit svar og planen. Det er desværre endnu ikke lykkes at få vores lille datter til at sove selv. Derudover er det heller ikke lykkes endnu, at få hende ud af den dårlige søvnassociation, hvor hun bliver ammet til natten og natten igennem har brug for brystet til at kunne falde i søvn og sove videre.
Jeg har i tankerne at stoppe helt med at amme hende. Om dagen bliver hun ikke ammet længere. I stedet får hun modermælkserstatning af en kop til to af måltiderne.
Fordi hun netop har svært ved at falde i søvn uden bryst og det at hun om natten ligger lige ved siden af "madboden", overvejer jeg at stoppe helt med at amme hende. Så det sidste måltid hun får om dagen er aftensmad og måske lidt bananmos/frugtmos inden hun skal sove. Hvor hun så efter putteritualet vil blive puttet i tremmesengen.
Men så er mit spørgsmål, om det er en god idé fra den ene dag til den anden og stoppe amningen?
Med venlig hilsen
Ingrid