Brev:
Amning on off hele natten
22. februar 2017
Alder:
5 mdr.
Amning on off hele natten
Kære Helen.
Tak for dit svar og jeg kan bestemt bruge det til noget - har dog nogle supplerende spørgsmål.
De sidste par dage har jeg ikke kunne holde mig vågen om natten under amningerne fordi jeg er så træt og det har resulteret i at min dreng har spist on and off natten igennem og jeg tror ikke det handler om mad hver gang men jeg er for træt til at kæmpe med at få ham til at sove fordi jeg selv er træt. Vi har også prøvet at far tager over men han vil bare have mælk.
Han kan derudover ikke altid holde sig vågen ret længe af gangen under amningerne og jeg forsøger at vække han lidt men det lykkedes ikke altid og sommetider har det den modsatte effekt at han vågner helt op og kan være svær at få til at sove igen. Hvad kan jeg gøre for han vågner ikke altid selvom jeg skifter hans ble? Men han kan vågne hver halve/hele time natten igennem og søger brystet. Det er vel fordi jeg søger det han sidst fik. Jeg synes vi er inde i emneuger dårlig vane.
Bliver jeg nød til at bide i det sure æble og holde mig vågen og være oppe 1,2,3 timer for har amme ham og eventuelt få ham til at sove igen bagefter?
Det virker ikke som om han har ret meget appetit om dagen men det skyldes vel det store mælkeindtag om natten og hvordan kommer vi ud af den dårlige cirkel?
Han vil stortset intet have af skemad eller mælk i løbet af dagen.
Jeg synes jo derudover han er træt det meste af dagen og holder ikke særlig længe og han brokker sig nede på gulvet men det virker også som om han er frustreret i er han ikke kan det han gerne vil. Jeg ved ikke hvad jeg kan gøre men synes vi er inde i en rigtig hård periode hvor det hele er lidt en kamp. Han har nemlig også svært ved at overgive sig til søvnen.
Hilsen