Amning on off hele natten

22. februar 2017

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Amning on off hele natten

Kære Helen.

Tak for dit svar og jeg kan bestemt bruge det til noget - har dog nogle supplerende spørgsmål.

De sidste par dage har jeg ikke kunne holde mig vågen om natten under amningerne fordi jeg er så træt og det har resulteret i at min dreng har spist on and off natten igennem og jeg tror ikke det handler om mad hver gang men jeg er for træt til at kæmpe med at få ham til at sove fordi jeg selv er træt. Vi har også prøvet at far tager over men han vil bare have mælk.

Han kan derudover ikke altid holde sig vågen ret længe af gangen under amningerne og jeg forsøger at vække han lidt men det lykkedes ikke altid og sommetider har det den modsatte effekt at han vågner helt op og kan være svær at få til at sove igen. Hvad kan jeg gøre for han vågner ikke altid selvom jeg skifter hans ble? Men han kan vågne hver halve/hele time natten igennem og ...

Annonce

... søger brystet. Det er vel fordi jeg søger det han sidst fik. Jeg synes vi er inde i emneuger dårlig vane.

Bliver jeg nød til at bide i det sure æble og holde mig vågen og være oppe 1,2,3 timer for har amme ham og eventuelt få ham til at sove igen bagefter?
Det virker ikke som om han har ret meget appetit om dagen men det skyldes vel det store mælkeindtag om natten og hvordan kommer vi ud af den dårlige cirkel?
Han vil stortset intet have af skemad eller mælk i løbet af dagen.

Jeg synes jo derudover han er træt det meste af dagen og holder ikke særlig længe og han brokker sig nede på gulvet men det virker også som om han er frustreret i er han ikke kan det han gerne vil. Jeg ved ikke hvad jeg kan gøre men synes vi er inde i en rigtig hård periode hvor det hele er lidt en kamp. Han har nemlig også svært ved at overgive sig til søvnen.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Frysning af babymad

Du kan fryse grøntsagsmos, frugt- og bærmos ned i mindre portioner. Rens grøntsager og frugter grundigt, kog sammen med lidt vand i en tykbundet gryde, blend med kogevandet og frys ned.

Mosen bør kommes i små bægre, der er beregnet til frysning af babymad og som er fri for skadelige stoffer.

Når grøntsags- eller frugtmosen skal bruges, bør den optøs direkte i gryden. Derved bevares vitaminer og mineraler bedst.

Grøntsagsmos kan du med fordel fryse...

Læs mere i Babylex

Præmature allergidisponerede spædbørn

Hos meget små præmature allergidisponerede børn kan der være mere væsentlige ernæringsproblemer end allergiforebyggelse at tage højde for. Derfor må man altid tage individuelle hensyn, hvor det vigtigste er, at barnet kommer i trivsel.

Et præmaturt barn tilbydes samme allergiforebyggende diæt som mature allergidisponerede spædbørn. Modermælk er den bedste ernæring, og hvis dette ikke er muligt tilbydes barnet en special erstatning.

Det vides ikke, hvor længe det er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Vi vil bare sige dig tusinde tak!! Det er uvurderligt, at du findes og giver så mange gode råd! Men det bedste er, at du er så anerkendende i dine svar om alverdens små og store problemer hjemme i de små familier. Det er en rigtig rar følelse, at man ikke behøver holde sig tilbage, når man skriver til dig, fordi du aldrig dømmer i dine svar. Så tusinde tak for en fantastisk brevkasse!

Hilsen drengens forældre