Brev:
Afføring hos brystbarn
8. februar 2017
Alder:
4 mdr.
Afføring hos brystbarn
Kære Helen
Min søn bliver ammet fuldt. Jeg har læst, at brystbørn godt må gå uden afføring i op til 14 dage. Men min søn havde reglmæssig afføring 2-3 gange dagligt i første 3 måneder af hans liv. For ca. 2-3 uger siden begyndte han at have pauser på 2-4 dage mellem afføringer. Der var for eksempel dag med 1 afføring og så pause på 2 dage, så en dag med 2 afføringer og så 1 afføring næste dag og så pause på 2-3 dage osv. Dvs uregelmæssige afføringer. Han prutter også men nogen prutter, der lugter værre end da han havde afføring hver dag.
Er det mon normalt? Vi er også begyndt at give ham d dråber med mælkesyrebakterier i for et par dage siden.
Med venlig hilsen
R.