Bryst og fast føde

30. august 2016

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Bryst og fast føde

Kære Helen,

Tak for dit svar. Jeg har et par yderligere spørgsmål i forhold til denne problematik omkring min datter og hendes madindtag (amning/fast føde).

Min oplevelse er som sagt, at hun er blevet mere bevidst omkring mit bryst.

Hun spiser forsat ikke så meget fast føde, men er glad for brystet. Jeg tilbyder tit, både i stol og på farten. Hun er hellere ikke glad for at sidde i den høje stol i disse dage og vil kun sidde der kort tid.

Min oplevelse er, at hun ikke vil have mad når hun er træt eller uoplagt, og peger på brystet på disse tidspunkter og bliver ked af det når jeg prøver at anerkende hende, og samtidig tilbyde mad/vand (Jeg har også oplevet at hun gerne vil have mad - tror det er trætheden der er ...

Annonce

... afgørende). Hun har været mere pirrelig og ked af det de sidste dage og hun virker sulten, men spiser i begrænset mængder. Hun er glad for agurk, blåbær, ærter og majs og når jeg tilbyder grød, rugbrød med smørbart tager hun et par stykker, frikadeller tager hun også et par bider af (men det er i virkeligheden nemmere når hun er aktiveret eller på farten - stolen vil hun som sagt kun sidde i kort tid). Så jeg kan ikke finder ud af om hun ikke er sulten nok?! Når vi så går i soveværelset for at putte, er hun på brystet med det samme. Så brystet er både til at stille sult og for tryghed før sovetid.

(amning - 5 gange i døgnet - 1/2 dage og 3/4 aften/nat).

Hvad skal jeg gøre?

Tusinde tak for svar :)

Kærlig hilsen
Anette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Efterveer

Efter fødslen skal livmoderen trække sig sammen til normal størrelse igen, - disse sammentrækninger kalder man efterveer. Jo flere børn man har født, jo mere vil livmoderen skulle trække sig sammen, og jo værre er efterveerne ofte.

Efterveer mærkes ofte under amning. Når barnet dier ved brystet, produceres hormonet oxytocin, der får livmoderen til at trække sig sammen og i dagene efter fødslen vil livmoderen gradvist blive mindre - lige efter fødslen går livmoderen ofte til...

Læs mere i Babylex

Brystspænding

Brystspænding forekommer hos mange kvinder i graviditeten. Ofte er netop brystspænding meget tidligt i graviditeten, for mange kvinder, det første tegn på at de er gravide.

Brystspænding forekommer ofte også i forbindelse med at amning etableres. I begyndelsen producerer kroppen lidt ekstra mælk som vil regulere sig ind efter barnets behov, og samtidig kommer der også lidt ekstra væske i brystvævet.

Hvis brystspændingen i forbindelse med amning er meget smertefuld...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for dit tidligere svar, som gav os meget ro omkring vores 4 uger for tidlig fødte datters måltider.

I det hele taget tak for denne brevkasse, den hjælper mange forældre... jeg er taknemmelig helt inde i mit dybeste over den tid du bruger, dine lange og fyldestgørende svar og din evne til at forstå....!!

Mor til pige født 4 uger for tidligt