Brev:
Bryst og fast føde
30. august 2016
Alder:
11 mdr.
Bryst og fast føde
Kære Helen,
Tak for dit svar. Jeg har et par yderligere spørgsmål i forhold til denne problematik omkring min datter og hendes madindtag (amning/fast føde).
Min oplevelse er som sagt, at hun er blevet mere bevidst omkring mit bryst.
Hun spiser forsat ikke så meget fast føde, men er glad for brystet. Jeg tilbyder tit, både i stol og på farten. Hun er hellere ikke glad for at sidde i den høje stol i disse dage og vil kun sidde der kort tid.
Min oplevelse er, at hun ikke vil have mad når hun er træt eller uoplagt, og peger på brystet på disse tidspunkter og bliver ked af det når jeg prøver at anerkende hende, og samtidig tilbyde mad/vand (Jeg har også oplevet at hun gerne vil have mad - tror det er trætheden der er afgørende). Hun har været mere pirrelig og ked af det de sidste dage og hun virker sulten, men spiser i begrænset mængder. Hun er glad for agurk, blåbær, ærter og majs og når jeg tilbyder grød, rugbrød med smørbart tager hun et par stykker, frikadeller tager hun også et par bider af (men det er i virkeligheden nemmere når hun er aktiveret eller på farten - stolen vil hun som sagt kun sidde i kort tid). Så jeg kan ikke finder ud af om hun ikke er sulten nok?! Når vi så går i soveværelset for at putte, er hun på brystet med det samme. Så brystet er både til at stille sult og for tryghed før sovetid.
(amning - 5 gange i døgnet - 1/2 dage og 3/4 aften/nat).
Hvad skal jeg gøre?
Tusinde tak for svar :)
Kærlig hilsen
Anette