Brev:
Stop af natamning 2
6. august 2016
Alder:
11 mdr.
Stop af natamning 2
Hej igen Helen.
Du har netop svaret på mit sidste brev ang. Stop af natamning, hvor jeg forklarede, at min veninde havde passet min søn, givet han flaske med mme og sovet igennem. Dit bud var, at han evt bliver mere mæt af mme end min mælk, men at der også kunne være andre årsager til, han sov igennem. Det udløste lige nogle flere spørgsmål hos mig ;).
- jeg arbejder nogle gange om aftenen, hvor min kæreste giver vores søn flaske ved 20 tiden. Der sover han tungt indtil 23-24, hvor jeg så ammer og han efterfølgende vågner og vil ammes to gange mere, inden vi står op. Når jeg ammer ham ved puttetid, vågner han ofte 2-3 gange inden kl 23-24 og sover først tungt igen, når han bliver ammet. Derfor overvejer jeg, om min mælk netop ikke mætter ham nok og om jeg derfor skal begynde at give flaske i stedet for både kl 20 og kl 23-24. Men er det dumt at introducere flaske så fast nu, hvor han snart er 1 år (om 2 uger)?.
Jeg elsker at amme ham og den nærhed det giver, men vi trænger begge til en god nattesøvn. Jeg synes også det er synd, at han vågner flere gange, selv om han ammer, til han ikke vil mere og falder i søvn (for det meste).
Han får natgrød hver aften omkring kl 19.30, som du spurgte ind til og masser af vand i løbet af dagen (han drikker virkelig godt), og han får mme i sin grød om morgenen og aftenen.
Kærlig hilsen