Brev:
Kun amme på det ene bryst frem til fravænning?
3. august 2016
Alder:
11 mdr.
Kun amme på det ene bryst frem til fravænning?
Kære Helen
Min søn er lige blevet 11 måneder og bliver lige nu ammet 2 gange i døgnet (aften og sen aften). Jeg vil nu udfase den ene af disse amninger (sen aften), så han kun ammes i forbindelse med putning om aftenen.
Jeg har altid haft meget mælk og har defor kun ammet på et bryst af gangen (skiftevis højre/venstre). Det har længe været sådan, at amningen fungerer bedst, når han ammes på venstre bryst (han ligger bedre, jeg sidder bedre osv.). Jeg overvejer derfor at udfase amning på højre bryst og således udelukkende amme på venstre bryst 1 gang i døgnet.
Er det ok? Eller er der fordele ved at holde gang i produktionen på begge bryster frem til fravænning? Jeg forestiller mig at stoppe amning helt, når han er 12-13 måneder.
Tak og venlig hilsen
Marie