Brev:
Amning og flaskegivning - 4 mdr.
1. juli 2016
Alder:
4 mdr.
Amning og flaskegivning - 4 mdr.
Hej Helen,
Vores søn er blevet 4½ måned gammel. Jeg skal starte på arbejde om 10 dage og min kæreste skal derefter på barsel. Vi har valgt at dele den.
Jeg er ved at blive lidt urolig over hvordan vi skal gøre med amning, modermælkserstatning og grød når jeg skal starte. Jeg ammer ham stadig fuldt ud. Vi er opstartet på at give ham grød. Dette har vi gjort igennem 1 uge. Han er ikke istand til at spise et måltid grød, således at han bliver mæt. Han spiser næsten lige så meget som han plejer når Jeg ammer ham bagefter. Han skal lige lære at åbne munden og synke :)
Jeg vil gerne fortsætte med delvist at amme når jeg starter på job. Men dette er udfordrende da jeg arbejder skiftehold hvor jeg er hjemme på helt forskellige tidspunkter, og i øvrigt arbejder i en skadestue hvor jeg ikke har mulighed for at gå fra for at malke ud i løbet af arbejdsdagen. Jeg vil helst undgå at han får for meget modermælkserstatning da jeg er bange for at han får ondt i maven? Han har ofte fået erstatning når jeg har haft planer og dette har han ikke haft problemer med, ej heller ondt i maven.
Hvordan tænker du at planen kan se ud? Jeg kan slet ikke overskue det. Jeg tænker også på mine bryster der kommer til at føles ubehageligt spændte.
Jeg er også i tvivl om hvordan jeg skal rengøre flaskerne?
Skal de skoldes, steriliseres eller blot i opvaskemaskinen?
Kan han godt tåle at få helt koldt vand fra hanen? Ved ikke hvor følsom de er overfor bakterier de små :)
I forhold til søvnrytme kommer han i seng fortsat mellem 22 og 23 om aftenen. Han falder i søvn med det samme at sover rigtig godt. Jeg vækker ham om morgenen klokken 8. Der er han meget træt og er kun vågen 1 time hvorefter han sover formiddagslur ca 2 timer, nogle gange mindre. Så vækker jeg ham igen. Det vi diskuterer herhjemme er om vi skal vække ham og om han skal før i seng om aftenen. Jeg vækker ham fordi at han ikke skal vende op og ned på døgnrytme. Og fordi at han faktisk sover godt om natten når han kommer i seng ml 22 og 23, Jeg er bange for at ødelægge det.
Han spiser stadig midt på natten, og jeg tænker at hvis han kommer før i seng vil han vågne før på natten for at spise og så får jeg næsten ingen sammenhængende timers søvn. Han sover med det samme om natten efter han har fået mad. Så synes du at vi skal lægge ham før i seng, selvom det andet fungerer, fordi han er så træt om morgenen og også meget træt den sidste time om aftnen? Og skal vi vække ham om morgenen og om formiddagen eller lade ham sove? Resten af dagen Kan vi ikke få en fast rytme. Der er det forskelligt Hvornår han sover. Er det ok??
Undskyld rodet, det afspejler det der er i mit hoved :-)
Tak!
Med venlig hilsen
Malene