Hjælp til stop af amning

17. juni 2016

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Hjælp til stop af amning

Kære Helen

Jeg skriver til dig, da jeg har brug for din hjælp. Jeg har en datter på snart 10 uger og jeg har fra start ammet og og givetMME. Jeg har fra start haft svært ved amning og blev også indlagt med en brystbyld og brystbetændelse og fik derefter penicillin. Derefter troede jeg, at jeg fik svamp fordi mine brystvorter blev helt hvide og det gjorde ondt ved amning, men ikke uden på brystet, mere inde i brystet. Derfor har min læge igen undersøgt mig og vi har fundet ud af at jeg har White Nipples Syndrome (Raynard's sydrom) og det gør ondt når jeg ammer og jeg har forsøgt i 4 uger nu, uden bedring og nu vil jeg gerne nedtrappe amning og evt. amme om kun om natten eller helt stoppe. Det er rigtig ærgerligt da jeg endelig har fået gang i min mælkeproduktion

Min datter får som sagt MME men vil meget hellere have bryst. Og jeg forsøger lige nu at give hende skiftevis ...

Annonce

... flaske og bryst for at forsøge at få min mælkeproduktion til at stoppe. Dog bliver hun om aftenen mere pylret og vil gerne have bryst for at falde til ro ( og i søvn) Jeg kan mærke at tanken om at give slip på amning og den kontakt det medfører gør mig ked af det, men samtidig bliver jeg ked af at amme, da det gør ondt.

Jeg har derfor brug for din hjælp til ammestop/nedtrapning og overgangen til flaske, og hvad gør jeg om aftenen for at få hende til at falde til ro når hun ellers plejer at få bryst. Normalt kan jeg godt lægge hende og så falder hun selv i søvn, bortset fra om aftenen.

Og hvad kan jeg gøre for at bibeholde den gode kontakt vi har gennem amning, når jeg på et tidspunkt er gået helt over til flaske. Jeg synger og leger med hende og hun er en glad lille en og jeg kan simpelthen ikke lide at gøre hende ked af det.

Ser frem til dit svar.

Med venlig hilsen
M

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Rodfrugter

Især i de kolde efterårs- og vintermåneder er rodfrugter rigtig gode. Rodfrugter er sunde, nærende og giver god smag til mange vinterretter og så har de farver og en naturlig sødme, som mange børn sætter stor pris på.

Pastinakker og jordskokker er lyse, gulerødder orange, og rødbeder har en farve, der kan variere fra det violette over i det vinrøde, alt efter hvordan de tilberedes.

Det danske klima er godt at dyrke rodfrugter i og det er som udgangspunkt en god idé...

Læs mere i Babylex

Udslæt - hos børn

Børn kan få mange forskellige slags knopper og udslæt. Det kan være svært at afgøre, om det bare er noget forbipasserende, og hvis du er i tvivl, så kontakt altid lægen. De mest almindelige former for udslæt hos babyer er:

- Ble-eksem: Voldsom rød numse, knopper, og det kan være smertefuldt. Det kan skyldes at barnet ikke tåler det materiale, som engangsbleen er lavet af, og det kan derfor være en fordel at prøve et andet blemærke. Det kan også skyldes, at barnets hud reagerer på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak for din hjælp til ammestop. Jeg har i denne uge endelig lagt amningen på hylden, og lillepigen har ikke sagt et kvæk. Hun falder så pænt i søvn, imens jeg synger for hende. Hun er så dygtig, og jeg er glad for, at det har været så let. Der er selvfølgelig stadig mælk i mine bryster, men de er ikke spændte. Så tusind tak for dine råd...

Hilsen en mor, der gerne ville gøre ammestop så let som muligt for både mor og barn.