Brev:
Hjælp til stop af amning
17. juni 2016
Alder:
2 mdr.
Hjælp til stop af amning
Kære Helen
Jeg skriver til dig, da jeg har brug for din hjælp. Jeg har en datter på snart 10 uger og jeg har fra start ammet og og givetMME. Jeg har fra start haft svært ved amning og blev også indlagt med en brystbyld og brystbetændelse og fik derefter penicillin. Derefter troede jeg, at jeg fik svamp fordi mine brystvorter blev helt hvide og det gjorde ondt ved amning, men ikke uden på brystet, mere inde i brystet. Derfor har min læge igen undersøgt mig og vi har fundet ud af at jeg har White Nipples Syndrome (Raynard's sydrom) og det gør ondt når jeg ammer og jeg har forsøgt i 4 uger nu, uden bedring og nu vil jeg gerne nedtrappe amning og evt. amme om kun om natten eller helt stoppe. Det er rigtig ærgerligt da jeg endelig har fået gang i min mælkeproduktion
Min datter får som sagt MME men vil meget hellere have bryst. Og jeg forsøger lige nu at give hende skiftevis flaske og bryst for at forsøge at få min mælkeproduktion til at stoppe. Dog bliver hun om aftenen mere pylret og vil gerne have bryst for at falde til ro ( og i søvn) Jeg kan mærke at tanken om at give slip på amning og den kontakt det medfører gør mig ked af det, men samtidig bliver jeg ked af at amme, da det gør ondt.
Jeg har derfor brug for din hjælp til ammestop/nedtrapning og overgangen til flaske, og hvad gør jeg om aftenen for at få hende til at falde til ro når hun ellers plejer at få bryst. Normalt kan jeg godt lægge hende og så falder hun selv i søvn, bortset fra om aftenen.
Og hvad kan jeg gøre for at bibeholde den gode kontakt vi har gennem amning, når jeg på et tidspunkt er gået helt over til flaske. Jeg synger og leger med hende og hun er en glad lille en og jeg kan simpelthen ikke lide at gøre hende ked af det.
Ser frem til dit svar.
Med venlig hilsen
M