Sen amning?

2. juni 2016

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Sen amning?

Hej Helen

Tak for dit svar vedrørende sutteflasketræning.

De sidste 2 uger har jeg arbejdet på at fjerne amningen inden formiddagslur, plus været konsekvent med udfasningen af eftermiddagsamning så nu bliver vores datter kun ammet:
- Omkring kl 13 inden eftermiddagslur
- Mellem 19 og 20 inden nattesøvn
- og så 1 gang i løbet af natten.

Det går nogenlunde med nedtrapningen, selv om hun hele formiddagen stadig er meeeget pyldret, hvilket hun ikke ellers plejer at være (er det normalt?)

Mit spørgsmål går dog primært på natteamningen.

Du skrev vedr. flasketrænings ...

Annonce

... spørgsmålet, at det var sen amning omkring kl 23/24. Det ved jeg bare ikke helt hvordan jeg skal gøre, da vores datter kun enkelt gange selv vågner omkring det tidspunkt.

Vi har prøvet et par gange at give hende en flaske i søvne, men der vender hun bare hovedet væk meget konsekvent, selv om hun sover.

Nu bliver den ofte mellem 2 - 4 før hun vågner og får.

Det er egentlig meget fint med mig, da vi egentlig selv gerne vil i seng kl 22, og så kan jeg lige få nogen sammenhængende timer inden jeg skal op igen.

Men er det et problem at gøre det sådan?

Bedste hilsner
Cecilie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Klapvogn - køb af klapvogn

Når I vil købe en klapvogn, skal I overveje, hvad jeres behov er. Der findes mange forskellige modeller af klapvogne, som hver har deres fordele.

En klapvogn kan være praktisk, når I bevæger jer rundt i byen, eller tager feks. bus eller tog. En klapvogn er ofte let at manøvrerer rundt med, og den fylder ofte mindre end en barnevogn, hvilket kan gøre den praktisk i hverdagen. Samtidig kan mange klapvogne klappes sammen, så de f.eks. kan være med i bilen, hvis I f.eks. skal i ZOO...

Læs mere i Babylex

Vuggedød - uventet spædbarnsdød

Den egentlige årsag til vuggedød eller pludselig spædbarnsdød kendes ikke. Men man ved, at der er visse faktorer, som har betydning. i 1980erne døde over 100 spædbørn hvert år uventet under søvn og siden 1990erne er antallet faldet drastisk. I dag er det under 10 børn om året i Danmark, der rammes af vuggedød.

Faldet i vuggedød skyldes i høj grad følgende anbefalinger fra Sundhedsstyrelsen:

1. Læg altid barnet til at sove på ryggen. Hvis barnet sover på maven, er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Allerførst så tusind tak for din fantastiske brevkasse. Jeg har fulgt den på sidelinjen i et par måneder og er meget imponerede over dine gode råd og vejledninger

Mor til Sille 7 måneder