Brev:
Sen amning?
2. juni 2016
Alder:
9 mdr.
Sen amning?
Hej Helen
Tak for dit svar vedrørende sutteflasketræning.
De sidste 2 uger har jeg arbejdet på at fjerne amningen inden formiddagslur, plus været konsekvent med udfasningen af eftermiddagsamning så nu bliver vores datter kun ammet:
- Omkring kl 13 inden eftermiddagslur
- Mellem 19 og 20 inden nattesøvn
- og så 1 gang i løbet af natten.
Det går nogenlunde med nedtrapningen, selv om hun hele formiddagen stadig er meeeget pyldret, hvilket hun ikke ellers plejer at være (er det normalt?)
Mit spørgsmål går dog primært på natteamningen.
Du skrev vedr. flasketrænings spørgsmålet, at det var sen amning omkring kl 23/24. Det ved jeg bare ikke helt hvordan jeg skal gøre, da vores datter kun enkelt gange selv vågner omkring det tidspunkt.
Vi har prøvet et par gange at give hende en flaske i søvne, men der vender hun bare hovedet væk meget konsekvent, selv om hun sover.
Nu bliver den ofte mellem 2 - 4 før hun vågner og får.
Det er egentlig meget fint med mig, da vi egentlig selv gerne vil i seng kl 22, og så kan jeg lige få nogen sammenhængende timer inden jeg skal op igen.
Men er det et problem at gøre det sådan?
Bedste hilsner
Cecilie