Brev:
Mad, amning og våde bleer
26. april 2016
Alder:
5 mdr.
Mad, amning og våde bleer
Hej Helen.
Jeg er i gang med skemad til min dreng, som bliver 6 mdr om 3 uger. Jeg er meget i tvivl, om han får nok mælk - han får grød til frokost og mos til aftensmad. Omkring 3/4 dl, for at sikre plads til mælk efterfølgende, som jeg kan se du ofte råder til. Problemet er bare at det et yderst sjældent, at han vil det, og jeg derfor er bekymret for om han får for lidt mælk.
Han vil typisk blive ammet tidlig morgen, formiddag, eftermiddag og når han puttes til natten og så en enkelt gang om natten, altså 5 gange. Er det for lidt? Nogle dage får han en flaske i stedet for en amming, når han er svær at få til at tage brystet og spiser som oftes 90-120 ml og det er jo iflg vejledning på pakken med MME alt for lidt, der står jo han skal spise 180-210 ml?
Han har tidligere haft afføring flere gange dagligt, nu kan der gå to dage i mellem - han virker dog ikke plaget af dette og afføringen er også lind når den kommer. Er det ok?
Desuden vil jeg gerne høre, hvor tung en "tung ble" er? Jeg har vejet en ble efter han havde haft den på i 4 timer og den svarede til, at han på de 4 timer skulle have tisset en 1 dl. Er det en normal mængde?
Hilsen Charlotte