Fra amning til flaske - 5 måneder gammel

13. april 2016

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Fra amning til flaske - 5 måneder gammel

Hej Helen

Mange tak for dit svar angående amning og kost. Nu er der imellem tiden sket lidt ændringer. William vil ikke længere tage brystet på nær om natten, og dette skete fra den ene dag til den anden, og har nu varet i 4 dage. Jeg har pumpet ud disse dage og han vil gerne have den udpumpede mælk, men jeg kan mærke med mig selv, at jeg allerede er irriteret over at skulle pumpe ud flere gange om dagen.
Derfor vil jeg gerne have dit forslag til en dagsplan, hvor jeg kun giver flaske.

William er 5 måneder her om få dage, og hans mos/grød efter formiddags luren går rigtig godt, men hans mave er ikke helt med. Der kan stadig gå 2-4 dage mellem afføringerne, og det har der også gjort her mens han har været meget på flaske.
Desuden er hans formiddagslur begyndt "kun" at vare 1,5 time, men nu kan han sove den uden, at jeg skal ned og vugge ham, hvilket jeg er meget tilfreds med.

Jeg har jo tidligere splittet min amning, så han altid fik noget at spise inden han blev puttet til en lur, men jeg kan ikke helt gennemskue, hvordan jeg skal gøre det, når ...

Annonce

... han får flaske.

Så her kommer mine spørgsmål:
Hvor mange flasker skal han have i døgnet?
Hvor meget skal han spise af MME på et døgn og hvor meget pr flaske?
Hvor lang tid skal der gå mellem flaskerne?
Og kan du lave et forslag til en dagsplan, hvor formiddags luren kun er på 1,5 time?

Jeg synes ikke, at han har spist så meget af flaskerne, som jeg har givet ham de sidste 3 dage (alt mellem 60-140 ml pr. flaske), men jeg er også lidt i tvivl om, hvordan man griber det an, når man giver flaske. Samlet har han spist mellem 650-730 ml (både MME og udpumpet) og jeg har ammet 2-4 gange pr. døgn.

Desuden brokker han sig også lidt, når han får flaske. Han sutter og spiser 50-100 ml for så at brokke sig. Hvis man så holder en pause på 5 minutter, så vil han gerne spise lidt igen. Hvordan kan det være?
Da vi blot supplerede brokkede han sig ikke, men slugte flasken med glæde.

Jeg har din bog om amning og flaske, men har lidt behov for at få noget, som er lidt mere specifikt til min situation.

Jeg ser frem til at høre fra dig.

Med venlig hilsen
Sofie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Naturlægemidler - børn

Naturlægemidler er en særlig gruppe lægemidler, der ofte indeholder tørrede planter, plantedele, eller udtræk af planter.

Naturlægemidler er frihandelslægemidler, hvilket betyder, at de ikke behøver blive solgt på et apotek. Læge og apotek behøver således ikke at være involveret i behandlingen, og derfor kan naturlægemidler kun godkendes til behandling af "lettere sygdomme".

Naturlægemidler anbefales ikke til børn under 2 år uden lægens anvisning....

Læs mere i Babylex

Madras til barneseng

Der findes mange slags madrasser på markedet, og når du skal vælge en madras til dit barns seng, så vil anbefalingen ofte være, at du vælger en skummadras, en latexmadras eller alternativt en madras i et naturmateriale. Vælger du en skummadras (polyurethanskum), skal den være mindst 5 cm tyk og helst med betræk, der kan tages af og vaskes.

Det anbefales, at dit barn ligger på et fast underlag, fordi det giver barnet mulighed for at bruge og udvikle sine muskler. Samtidig sikrer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for alt din støtte og hjælp indtil nu. Igennem dig har jeg lært at have tillid til mine beslutninger og oser ud af tryghedsposen til min dreng og dette med god samvittighed!!!

Ingen tvivl om at du altid skal være min sundhedsplejerske :-)

Kærlig hilsen
P, mor til dreng på 15 måneder.