Brev:
Amning, kost og søvn
1. april 2016
Alder:
4 mdr.
Amning, kost og søvn
Hej Helen
Vi har alle dage kæmpet lidt med Williams søvn og den er nu ved at være acceptabel om natten, dog er hans dagssøvn som vinden blæser. William er 4,5 måned og vejer 7,5 kg (vejede 3290 gram ved fødslen).
Vi er begyndt at supplere lidt med MME, i håb om at mætte ham noget mere og det måske kan hjælpe på søvnen + vi er lige så stille startet op på grød og mos. Jeg har gået og mistænkt William for aldrig at blive helt mæt, da jeg ammer ham ret ofte (synes jeg selv), så jeg tror han tit er i et stadie, hvor han aldrig er rigtig sulten eller helt mæt - det er også derfor vi er begyndt med lidt supplering.
For lige at ridse vores dagsrytme op, som den ca er lige nu, så kan du måske se, om jeg ammer lidt for ofte.
Kl ca 5-5.30: Han vågner og ammes. Sover herefter ca 1 time ekstra
Kl ca 6.30: Står vi op og kommer i tøj og ind og lege. Her er han vågen i ca 1,5 time.
Kl ca 8: Ammes, bliver skiftet, tilbydes flaske (120 ml) og ligges i barnevognen, hvor han normalt sover 2-2,5 time.
Kl ca 10-10.30: Vågner og ammes, samt skiftes. Vi pludre og leger.
Kl ca 11: får en lille option grød eller mos samt vand af kop. Herefter leget vi lidt mere.
Kl ca 12: Skiftes og ammes. Ligges i barnevognen og sover 1-2 timer.
Kl ca 13.30: vågner, ammes og skiftes. Vi leger og pludre.
Kl ca 15.30: Skiftes, ammes og puttes i barnevognen. Her sover han 30 minutter
Kl ca. 16: vågner og vi leger.
Kl ca 17: Ammes
Kl ca 18: Skiftes, ammes og puttes. Sover her 30 minutter.
Kl ca 18.30: vågner og vi leger
Kl ca 19.30: Ammes
Kl ca 20.30: Skiftes og får nattøj på. Får flaske ca 200 ml og puttes for natten.
Kl ca 00.30: Ammes
Kl ca 2.45: Ammes
Dette er en beskrivelse af en god dag. De to lange lurer han tager kan også nemt kun være 30-45 minutter og så bliver dagsrytmen en hel anden. Men jeg håber lidt at flaske og grød kan gøre at de to forbliver lange.
Dog er jeg i tvivl om, om jeg ammet for mange gange i døgnet?
Med venlig hilsen
Sofie