Amning, kost og søvn

1. april 2016

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Amning, kost og søvn

Hej Helen

Vi har alle dage kæmpet lidt med Williams søvn og den er nu ved at være acceptabel om natten, dog er hans dagssøvn som vinden blæser. William er 4,5 måned og vejer 7,5 kg (vejede 3290 gram ved fødslen).

Vi er begyndt at supplere lidt med MME, i håb om at mætte ham noget mere og det måske kan hjælpe på søvnen + vi er lige så stille startet op på grød og mos. Jeg har gået og mistænkt William for aldrig at blive helt mæt, da jeg ammer ham ret ofte (synes jeg selv), så jeg tror han tit er i et stadie, hvor han aldrig er rigtig sulten eller helt mæt - det er også derfor vi er begyndt med lidt supplering.

For lige at ridse vores dagsrytme op, som den ca er lige nu, så kan du måske se, om jeg ammer lidt for ofte.
Kl ca 5-5.30: Han vågner og ammes. Sover herefter ca 1 time ekstra

Kl ca 6.30: Står vi op og kommer i tøj og ind og lege. Her er han vågen i ca 1,5 time.

Kl ca 8: Ammes, bliver skiftet, tilbydes flaske (120 ml) og ligges i barnevognen, hvor han normalt sover ...

Annonce

... 2-2,5 time.

Kl ca 10-10.30: Vågner og ammes, samt skiftes. Vi pludre og leger.

Kl ca 11: får en lille option grød eller mos samt vand af kop. Herefter leget vi lidt mere.

Kl ca 12: Skiftes og ammes. Ligges i barnevognen og sover 1-2 timer.

Kl ca 13.30: vågner, ammes og skiftes. Vi leger og pludre.

Kl ca 15.30: Skiftes, ammes og puttes i barnevognen. Her sover han 30 minutter

Kl ca. 16: vågner og vi leger.

Kl ca 17: Ammes

Kl ca 18: Skiftes, ammes og puttes. Sover her 30 minutter.

Kl ca 18.30: vågner og vi leger

Kl ca 19.30: Ammes

Kl ca 20.30: Skiftes og får nattøj på. Får flaske ca 200 ml og puttes for natten.

Kl ca 00.30: Ammes

Kl ca 2.45: Ammes

Dette er en beskrivelse af en god dag. De to lange lurer han tager kan også nemt kun være 30-45 minutter og så bliver dagsrytmen en hel anden. Men jeg håber lidt at flaske og grød kan gøre at de to forbliver lange.

Dog er jeg i tvivl om, om jeg ammet for mange gange i døgnet?

Med venlig hilsen
Sofie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

Annonce

Viden om børn:

Ymer og ylette

Sundhedsstyrelsen fraråder, at børn under 12 måneder får ymer og ylette, da proteinindholdet er for højt.

Læs mere i Babylex

Sygt barn

Det er altid svært at vurdere hvad et lille barn fejler, og er du i tvivl er det altid en god idé at kontakte lægen. Hellere en gang for meget end en gang for lidt.

De mest almindelige sygdomme hos børn er: Forkølelse, øjenbetændelse, mellemørebetændelse, lungebetændelse, maveinfektioner og skoldkopper.

Symptomerne er ofte: Manglende appetit, ondt i maven, opkastning og diarré samt feber.

Hvis det bliver nødvendigt at indlægge barent på sygehus er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen, Det er simpelthen så dejligt at jeg har fundet dig på nettet.. Dig kan jeg skrive til med alle mine tanker og udfordringer, og så får jeg et fornuftigt og brugbart svar – tak!!!