Brev:
Mælkeproduktion - 4 mdr.
5. marts 2016
Alder:
4 mdr.
Mælkeproduktion - 4 mdr.
Hej Helen,
min datter er efterhånden snart fire måneder, og det er småt med mælk. Jeg ved godt, man siger at brysterne aldrig er tomme og at det fungerer efter udbud og efterspørgsel. Alligevel har jeg brug for hjælp, hvis vi ikke skal gå over på flasken snart (jeg vil allerhelst amme 100%).
Vores dag ser pt sådan ud:
Hun vågner ved 7-8-tiden og vil gerne spise. Hun "tømmer" det ene bryst, vi leger i en time eller halvanden og så tømmer hun det andet. Her kvitterer hun så med en lur på fire timer.
Jeg har de sidste mange måneder malket ud efter ca 90 minutter for at øge produktionen.
Kl ca 13 vågner hun og spiser skiftevis fra det ene og det andet bryst dagen ud kun afløst af powernaps og legetid. Hun spiser altså hver halve/hele time.
Vi begyndte tidligt i forløbet (ca 1mdr) at give en suppleringsflaske, så mine bryster kunne få ro til at hele. Med ro menes der altså at slippe for den sidste amning før sengetid og dermed ca 4 timers pause.
Som det er nu spiser hun ca 250ml på to flasker i tiden 20-21 for derefter at hygge ved et "tomt" bryst og lægger sig så for natten.
Det første stræk er næsten altid fire timer, og herefter tre timer ad gangen.
Hun bruger lang tid på sine måltider, men det er min opfattelse at hun spiser færdig og så venter til nyt mælk kommer og snupper det også.
Jeg søger derfor vejledning til at øge produktionen, så vi måske kan slippe af med suppleringsflaskerne eller undgå at bruge hele dagen med brysterne fremme. Jeg synes, jeg har prøvet "alt", men måske har du en ide.
Hilsen
Den lavvandede mælkebuffet