Mælkeproduktion - 4 mdr.

5. marts 2016

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Mælkeproduktion - 4 mdr.

Hej Helen,

min datter er efterhånden snart fire måneder, og det er småt med mælk. Jeg ved godt, man siger at brysterne aldrig er tomme og at det fungerer efter udbud og efterspørgsel. Alligevel har jeg brug for hjælp, hvis vi ikke skal gå over på flasken snart (jeg vil allerhelst amme 100%).

Vores dag ser pt sådan ud:
Hun vågner ved 7-8-tiden og vil gerne spise. Hun "tømmer" det ene bryst, vi leger i en time eller halvanden og så tømmer hun det andet. Her kvitterer hun så med en lur på fire timer.
Jeg har de sidste mange måneder malket ud efter ca 90 minutter for at øge produktionen.
Kl ca 13 vågner hun og spiser skiftevis fra det ene og det andet bryst dagen ud kun afløst af powernaps og legetid. Hun spiser altså hver halve/hele time.
Vi begyndte tidligt i forløbet ...

Annonce

... (ca 1mdr) at give en suppleringsflaske, så mine bryster kunne få ro til at hele. Med ro menes der altså at slippe for den sidste amning før sengetid og dermed ca 4 timers pause.
Som det er nu spiser hun ca 250ml på to flasker i tiden 20-21 for derefter at hygge ved et "tomt" bryst og lægger sig så for natten.
Det første stræk er næsten altid fire timer, og herefter tre timer ad gangen.
Hun bruger lang tid på sine måltider, men det er min opfattelse at hun spiser færdig og så venter til nyt mælk kommer og snupper det også.

Jeg søger derfor vejledning til at øge produktionen, så vi måske kan slippe af med suppleringsflaskerne eller undgå at bruge hele dagen med brysterne fremme. Jeg synes, jeg har prøvet "alt", men måske har du en ide.

Hilsen
Den lavvandede mælkebuffet

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

CE-mærket

Se efter CE-mærket når du køber legetøj

Legetøj skal være CE-mærket. Det er en sikkerhed for at legetøjet opfylder en række krav til sundhed, sikkerhed og miljø. CE-mærket er fælles for Europa og det er Forbrugerstyrelsen, Sikkerhedsstyrelsen og Miljøstyrelsen, der holder øje med at reglerne for CE-mærkning overholdes. Der foretages løbende stikprøvekontroller for at kontrollere at det legetøj, vi kan købe til vores børn, er i orden.

Du skal også være opmærksom på...

Læs mere i Babylex

Ærter

Fra 6 måneders alderen må barnet gerne få ærter. Ærter kan her koges til ærtemos og det samme kan gøres med andre bælgfrugter, som brune og hvide bønner, kigærter og linser.

Barnet optager bedst næring fra ærter og andre grøntsager, hvis de koges.

Fra 9-10 måneders alderen vil mange børn have stor glæde af at spise ærter, det er god træning for at øve pincetgreb og ærter kan fint gives sammen med rugbrød til frokost.

Ærter indeholder protein, samt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Mange tak for dit svar. Vi brugte alle dine råd i går, og Oscar endte med at sove fra 23, hvor han selv vågnede for mad og helt indtil 04.45, så jeg er lykkelig! Nu må vi bare blive ved, og så skal det forhåbentlig nok gå ...

Tak fra Maja
Mor til Oscar på 7 måneder