Hjælp min søn foretrækker kun flaske fremfor bryst

15. februar 2016

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Hjælp min søn foretrækker kun flaske fremfor bryst

Hej Helen,

Mange tak for svaret angående mad og søvn rytme. Jeg vil prøve at følge din plan men har stadig en udfordring med at vågne til morgenmad kl 7 da han stadig sover. Skal jeg vække ham?

En anden ting er, som jeg også nævnt i mit første brev at min søn på 6 mdr er begyndt med at foretrække flaske fremfor bryst. Jeg vil ikke stoppe med at amme men det som om når han ammer at der ikke kommer nok ud som en flaske og det fornemmer han og bliver derefter irriteret. Nogen gange vil han godt amme og kan hører synke lyde. Kan det være hans eget mund savl han synker?

Han begyndt på skemad fra 4 mdr og det kan være en grund til hans afvisning af bryst ...

Annonce

... men når jeg så giver ham flaske så tager han imod den.

Jeg er meget påvirket af det da jeg har læst om hvor godt modermælk er ift modermælkerstatning. Er der en løsning på det?

En anden ting er at jeg føler han ikke er mæt nok for giver ham stadig 2 måltider men er begyndt med havregrød med lidt fugt i om morgenen og ellers grøntsags mos til aftensmad mad og lidt frugtmos til formiddag. Jeg vil begynde så småt på de 3 måltider som du anbefalet. Mit spm et bare hvornår ved jeg at han har fået nok? Er bange for han ikke får nok hele dagen altså mælk og vand og grød.

Jeg har købt din bog om mad og håber den anden hjælpe.

Med venlig hilsen
Saher

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Bæresele

En bæresele giver barn og forældre mulighed for at være tæt sammen, hvilket er ideelt især de første måneder, hvor barnet har brug for tæt kontakt og man også gerne vil have hænderne fri til at lave praktiske ting en gang imellem.

I starten bruges selen kun kortvarigt. Et barn har brug for afveksling, nogle gange vil det have ro og være i fred, andre gange har det behov for varme og nær kropskontakt.

Indtil barnet kan holde hovedet selv, er det vigtigt, at...

Læs mere i Babylex

Fontanellen

Det bløde punkt, som barnet har oven i hovedet, kaldes fontanellen. Barnet fødes med flere fontaneller, som er de steder, hvor kranieknoglerne mødes og endnu ikke er vokset sammen. Når barnet skal fødes, er det rigtig smart, at kranieknoglerne er bevægelige, så hovedet lettere kan komme igennem fødselsvejen. Samtidig sikrer bevægeligheden, at der er plads til, at barnets hjerne kan vokse.

Der sker ikke noget ved at røre forsigtigt ved fontanellen, og du kan roligt rede med en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar, som kom langt hurtigere end forventet :)

Dejligt, tak
Christina