Brev:
Amme-stop
4. januar 2016
Alder:
9 mdr.
Amme-stop
Kære Helen
Først og fremmest godt nytår.
Jeg skriver til dig fordi jeg af 1001-grunde ønsker at stoppe amning af min 9 mdr gamle dreng.
5-6. Vågner og ammes. Sover videre men andre gange vågen.
6-7. Vågner og står op
7-7.30 Grød med vand/mælk
9-9.30 Formiddagslur (sover gerne 1-2.5 time (denne lur er hans længste))
11-11.30 rugbrød med pålæg samt grønt/frugt samt vand/mælk
13.13.30 Ammes og eftermiddagslur (1/2-1.5 time)
15-16 Eftermiddags-grød med frugt eller brød med smør samt mælk/vand
17.30 Aftensmad (alt efter hvad vi spiser ris/pasta/kartoffel og kød) samt vand/mælk
19 aftengrød eller korngrød
19-19-30 Ammes og puttes for natten
Indtil for ca 1 mdr siden blev han ammet i søvn eller i hvert fald til tæthed således at han kunne få sut og komme over i egen seng. Nu går det ca 10-15 efter amning med kærtegn og sang liggende i egen seng.
Fra 19.30-05/06 vågner han ca 5-15 gange med længste interval på 2-2.5 time. Han er ulykkelig og ammes for at falde til ro. Dette natte-amnings-show startede for ca 2-3 mdr siden hvor han over mange uger var ramt at voldsom mellemørebetændelse (han bliver fulgt at specialist da han har undertryk i ørene og da dræn er på tale). De mange amninger har givet mig stor sår/revner/betændelse på især et bryst så den sidste måned er han "kun" blevet ammet fra et bryst.
Jeg starter i medicinsk behandling den 19 jan og da medicinen går i modermælken er jeg nødsaget til fuld amme stop. Jeg/vi er dermed i amme-stop-tidspres.
Mine spørgsmål er:
a) Skal jeg stoppe alle amninger eller trappe ned? Hvilket skal "ud" først?
b) Skal han have modermælkserstatning eller komælk (min datter fik sødmælk fra 9 mdr)?
c) Hvor meget i ml skal han have og hvorledes fordelt?
d) Skal han have flaske til/om natten? Han har aldrig fået flaske med tager godt imod Baby-Nova Drypfri drikkeflaske 280 ml .
e) Hvor mange timer skal han kunne sove uden drikke?
Bonus info Han vokser, spiser og trives som han skal dog er han på nederest kurve mht vægt.
Ser meget frem til at høre fra dig og få din hjælp.
Tak for alle dine svar/bøger de er til stor hjælp.
Også tak for at svare alle os forældre personligt.
Din hjælp er uvurderlig.
Mange hilsner fra D