Nedtrapning af natamning

31. december 2015

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Nedtrapning af natamning

Hej Helen.

Skriver til dig, da vores dreng på 6 1/2 måned melder sig hver anden time om natten for at ville spise og jeg synes efterhånden, at der godt kunne gå lidt længere imellem måltiderne... mor er TRÆT!

Jeg antager, at han er sulten, når han melder sig - men er alligevel ikke så sikker på det mere, da han får grød, frugt, grøntsager, mos, bondebrødshapsere med leverpostej osv. osv gennem hele dagen.
Han spiser godt igennem og jeg kan næsten ikke forstå, at han skulle være sulten allerede ved 21/22 tiden igen. Vi putter ham ved 19/20 tiden og der får han bryst.

Vi følger et skema, som du har givet os og det går rimeligt.
Han er blevet langt bedre til at hjælpe sig selv videre i søvnen om dagen og vi havde håbet, at det ville smitte af om natten - ligesom vi havde håbet, at mere fast kost ville give ham en langt bedre søvn.
Men desværre...

Jeg har overvejet om han bare har en sindssyg høj forbrænding, ligesom både Carl Emils far og jeg har - eller det bare er "hyggespisning" eller en dårlig ...

Annonce

... søvnassociation jeg uheldigvis har givet ham?

Vi har (naturligvis) prøvet at trække den.
Forstået på den måde, at vi trøster ham, lægger en hånd på ham med det samme han siger et kvæk, vender ham, svøber ham osv. når han melder sig.
Det har bare resulteret i nogle endnu mere rædselsfulde nætter, hvor både min kæreste og jeg er endnu mere mørbankede end ellers - og det er ikke så lidt, skulle jeg hilse og sige :-)
Vores søn skriger og er utrøstelig, hvis han ikke får mad, når han melder sig.

Vi putter ham i øjeblikket i vores seng om aftenen, da han i en lang periode har forbundet sin egen seng med noget knap så hyggeligt.
Han kommer over i sin egen seng omkring midnat, hvor jeg ammer ham fra begge bryster.
Men der er ikke forskel på om han ligger i vores eller sin egen seng - mht. intervallet.

Har du en idé til en metode, hvormed vi kan få mere ro på om natten - eller i det mindste bare få tre timers sammenhængende søvn?

På forhånd tak og rigtig godt nytår til dig.

Med venlig hilsen
Carl Emils mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Svangerskab

Svangerskab er et andet ord for graviditet. Det betyder at en kvinde bærer et barn i sig, man kan sige at "hun er svanger" = "at hun er gravid". Man kan også sige "gennemføre svangerskabet", "afbryde svangerskabet", "først i svangerskabet" "sidst i svangerskabet" osv.

Svangerskab bruges ofte, når man taler om svangerskabsforgiftning. Se derfor "svangerskabsforgiftning".

Læs mere i Babylex

Renlighed

Renlighed betyder, at barnet har kontrol over vandladning og afføring. Der er store individuelle forskelle på, hvornår børn bliver renlige.

De fleste børn bliver renlige inden for de første 3 år, hos andre sker det langt senere. Børn bliver ofte først renlige om dagen og senere også om natten.

At træne renlighed bør altid ske i et samarbejde med barnet. Der skal være plads til små uheld og det er vigtigt at støtte barnet og aldrig skælde ud, hvis og når det går...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Hvor er det altså fedt, at kunne skrive alle sine dumme og til tider overflødige spørgsmål her, og så få et godt og brugbart svar fra dig.

Venligst Susan, mor til Anna 13 måneder