Brev:
Nedtrapning af natamning
31. december 2015
Alder:
6 mdr.
Nedtrapning af natamning
Hej Helen.
Skriver til dig, da vores dreng på 6 1/2 måned melder sig hver anden time om natten for at ville spise og jeg synes efterhånden, at der godt kunne gå lidt længere imellem måltiderne... mor er TRÆT!
Jeg antager, at han er sulten, når han melder sig - men er alligevel ikke så sikker på det mere, da han får grød, frugt, grøntsager, mos, bondebrødshapsere med leverpostej osv. osv gennem hele dagen.
Han spiser godt igennem og jeg kan næsten ikke forstå, at han skulle være sulten allerede ved 21/22 tiden igen. Vi putter ham ved 19/20 tiden og der får han bryst.
Vi følger et skema, som du har givet os og det går rimeligt.
Han er blevet langt bedre til at hjælpe sig selv videre i søvnen om dagen og vi havde håbet, at det ville smitte af om natten - ligesom vi havde håbet, at mere fast kost ville give ham en langt bedre søvn.
Men desværre...
Jeg har overvejet om han bare har en sindssyg høj forbrænding, ligesom både Carl Emils far og jeg har - eller det bare er "hyggespisning" eller en dårlig søvnassociation jeg uheldigvis har givet ham?
Vi har (naturligvis) prøvet at trække den.
Forstået på den måde, at vi trøster ham, lægger en hånd på ham med det samme han siger et kvæk, vender ham, svøber ham osv. når han melder sig.
Det har bare resulteret i nogle endnu mere rædselsfulde nætter, hvor både min kæreste og jeg er endnu mere mørbankede end ellers - og det er ikke så lidt, skulle jeg hilse og sige :-)
Vores søn skriger og er utrøstelig, hvis han ikke får mad, når han melder sig.
Vi putter ham i øjeblikket i vores seng om aftenen, da han i en lang periode har forbundet sin egen seng med noget knap så hyggeligt.
Han kommer over i sin egen seng omkring midnat, hvor jeg ammer ham fra begge bryster.
Men der er ikke forskel på om han ligger i vores eller sin egen seng - mht. intervallet.
Har du en idé til en metode, hvormed vi kan få mere ro på om natten - eller i det mindste bare få tre timers sammenhængende søvn?
På forhånd tak og rigtig godt nytår til dig.
Med venlig hilsen
Carl Emils mor