Brev:
Ammestop hvordan?
30. november 2015
Alder:
15 mdr.
Ammestop hvordan?
Hej Helen
Skrive til dig igen ang. søvn og ammestop.
Siden sidst har det lykkedes mig at få vores datter til at få sin middagslur omkring kl 12 hver dag. Jeg skal dog stadig trille en tur med hende, men det ikke flere timers kamp som sidst jeg skrev.
Hun har også fået dræn, som var tiltrængt efter utallige mellemørebetændelser og penicillinkurer.
Så er hun lige startet i dagpleje for 14 dage siden. Jeg er gået 1 time fra hende i dag. Hun havde grædt de første 10 min. men græd ikke da jeg kom, før hun fik øje på mig. Tror nok det skal blive rigtig fint, når hun lige vænner sig til at mor går.
Jeg har ikke ville stoppe med at amme lige inden dagplejestarten, da jeg tænkte og har læst lidt på din side, at hun ville have brug for lidt ekstra kontakt og vide at man stadig er der.
Problemet er bare lidt at hun stadig bruger mig som sut når hun skal sove og om natten, og er ved at være lidt træt. Jeg ved udmærket godt at det er mig selv der har givet hende den dumme vane og at det mig der skal afvænne hende igen.
...
Jeg har bare en meget lille rygrad og kan ikke lide når hun græder for meget og så det nemmere bare at give hende ¨sutten¨ og hun så sover videre. Jeg prøver at hive mit bryst så hurtig ud som muligt og helst inden hun sover helt, det virker nogle gange.
Men nu er tiden snart til at stoppe kan jeg mærke, det tager hende op mod 1 time om aften, hvor hun bare sutter og vælter rundt med mit bryst i munden. Det gør ondt og er ikke særlig hyggeligt og så vil jeg også gerne snart kunne overlade putningen til far.
Er det fint at prøve at afvænne hende i juleferien hvor vi har 18 dage hjemme eller er det stadig for tæt på dagplejestart.
Er det bedst bare at tage alt amning væk på en gang og trøste så godt man kan.
Kan man amme hende 5 min. ligge hende i sengen og hvis hun så bliver helt ulykkelig så tage hende op og amme 4 min o.s.v o.s.v. Så det bliver lidt en op/ned metode med amning.
Eller skal man kun amme 1 gang og så må hun op og ned indtil trætheden rigtig melder sig.
Eller hvordan gør jeg det lige nemmest.
Tak for hjælpen