Ammestop hvordan?

30. november 2015

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Ammestop hvordan?

Hej Helen

Skrive til dig igen ang. søvn og ammestop.

Siden sidst har det lykkedes mig at få vores datter til at få sin middagslur omkring kl 12 hver dag. Jeg skal dog stadig trille en tur med hende, men det ikke flere timers kamp som sidst jeg skrev.

Hun har også fået dræn, som var tiltrængt efter utallige mellemørebetændelser og penicillinkurer.

Så er hun lige startet i dagpleje for 14 dage siden. Jeg er gået 1 time fra hende i dag. Hun havde grædt de første 10 min. men græd ikke da jeg kom, før hun fik øje på mig. Tror nok det skal blive rigtig fint, når hun lige vænner sig til at mor går.

Jeg har ikke ville stoppe med at amme lige inden dagplejestarten, da jeg tænkte og har læst lidt på din side, at hun ville have brug for lidt ekstra kontakt og vide at man stadig er der.

Problemet er bare lidt at hun stadig bruger mig som sut når hun skal sove og om natten, og er ved at være lidt træt. Jeg ved udmærket godt at det er mig selv der har givet hende den dumme vane og at det mig der skal afvænne hende igen.
...

Annonce

...
Jeg har bare en meget lille rygrad og kan ikke lide når hun græder for meget og så det nemmere bare at give hende ¨sutten¨ og hun så sover videre. Jeg prøver at hive mit bryst så hurtig ud som muligt og helst inden hun sover helt, det virker nogle gange.

Men nu er tiden snart til at stoppe kan jeg mærke, det tager hende op mod 1 time om aften, hvor hun bare sutter og vælter rundt med mit bryst i munden. Det gør ondt og er ikke særlig hyggeligt og så vil jeg også gerne snart kunne overlade putningen til far.

Er det fint at prøve at afvænne hende i juleferien hvor vi har 18 dage hjemme eller er det stadig for tæt på dagplejestart.
Er det bedst bare at tage alt amning væk på en gang og trøste så godt man kan.

Kan man amme hende 5 min. ligge hende i sengen og hvis hun så bliver helt ulykkelig så tage hende op og amme 4 min o.s.v o.s.v. Så det bliver lidt en op/ned metode med amning.
Eller skal man kun amme 1 gang og så må hun op og ned indtil trætheden rigtig melder sig.
Eller hvordan gør jeg det lige nemmest.

Tak for hjælpen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Forkælelse - forkælede børn

Små børn kan kun fortælle dig, at de har brug for din hjælp ved at græde. Et lille barn kan ikke på anden måde give udtryk for, at det har behov for at blive taget op, blive skiftet, få mad, blive pludret med, krammet osv.

Derfor skal du altid reagere, når det lille barn græder. Det er en skrøne, at børn udvikler deres lunger, ved at få lov til at græde. Og det er heller ikke korrekt, at man forkæler et barn ved at reagere på dets gråd, tværtimod.

Små børn kan ikke...

Læs mere i Babylex

Håndudmalkning

Hvis man har brug for at malke mælk ud til sit barn, så kan man gøre det med håndudmalkning. Når man bruger sine hænder, skal man være ekstra opmærksom på hygiejnen - men ellers er håndudmalkning normalt den mest skånsomme form for udmalkning af brystet.

- Begynd med at vaske dine hænder og klem en lille smule mælk ud af brystet, som kasseres.

- Malk ud i en ren skål, som mælken let kan sprøjtes ned i

- Læn dig forover, massér brystet blidt ned mod...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit uddybende svar..... Der er lige pludselig en masse ting der hænger bedre sammen for mig.

Tak fra Anja, med mindre ondt i brysterne